شرح عاشقی
۱۴۰۱-۰۱-۱۶
شرح عاشقی(از مجموعۀ 3 جلدی)شرح و تفسیر اجمالی اشعار مندرج در منطق الطیر عطار نیشابوری است. در این اثر با رویکردی عرفانی و با استفاده از آیات قرآن کریم و نیز روایات معصومین(ع)

شرح عاشقی (شرحی جامع بر منطق‌الطیر عطار) از داوود رجبی

شرح عاشقی (از مجموعۀ 3 جلدی)شرح و تفسیر اجمالی اشعار مندرج در منطق الطیر عطار نیشابوری است. در این اثر با رویکردی عرفانی و با استفاده از آیات قرآن کریم و نیز روایات معصومین(ع) به شرح مفاد کتاب مذکور پرداخته شده و مراحل سیر و سلوک معنوی در اشعار این کتاب، تبیین شده است. نویسنده در همین زمینه به بیان نقش اموری همچون: همت، انصاف، عشق، جدیت و تلاش، گستاخی در طی نمودن مسیر، معنویت و صبر و شکیبایی در سیر و سلوک عرفانی پرداخته و آفات و آسیب‌های مربوط به آن مانند مکر و حیله و توهم و خیال را در این زمینه بررسی نموده است. وی بلوغ معنوی را عبور کردن از مکر و فریب دانسته و اعتماد کامل به خدا، شیرینی مکر زنان، مواظبت کردن بر مکر و حیله شیطان و انواع مکر به ویژه مکر خداوند متعال را بررسی نموده است. نویسنده داستان‌هایی برای شرح مفاد اشعار منطق الطیر و نیز مباحث مربوط به سیر و سلوک معنوی نقل نموده است.

(از مجموعۀ 3 جلدی)شرح و تفسیر اجمالی اشعار مندرج در منطق الطیر عطار نیشابوری است. در این اثر با رویکردی عرفانی و با استفاده از آیات قرآن کریم و نیز روایات معصومین(ع) به شرح مفاد کتاب مذکور پرداخته شده و مراحل سیر و سلوک معنوی در اشعار این کتاب، تبیین شده است. نویسنده در همین زمینه به بیان نقش اموری همچون: همت، انصاف، عشق، جدیت و تلاش، گستاخی در طی نمودن مسیر، معنویت و صبر و شکیبایی در سیر و سلوک عرفانی پرداخته و آفات و آسیب‌های مربوط به آن مانند مکر و حیله و توهم و خیال را در این زمینه بررسی نموده است. وی بلوغ معنوی را عبور کردن از مکر و فریب دانسته و اعتماد کامل به خدا، شیرینی مکر زنان، مواظبت کردن بر مکر و حیله شیطان و انواع مکر به ویژه مکر خداوند متعال را بررسی نموده است. نویسنده داستان‌هایی برای شرح مفاد اشعار منطق الطیر و نیز مباحث مربوط به سیر و سلوک معنوی نقل نموده است.

سازندگان:
منابع:
شرح عاشقی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.