شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و انقلاب اسلامی
۱۴۰۱-۰۱-۲۱
چکیده مقاله شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و انقلاب اسلامی : بدون شک انقلاب اسلامی ایران حادثه بزرگی بود که پیروزی آن تاریخ معاصر ایران و بلکه منطقه ...

مقاله شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و انقلاب اسلامی

چکیده مقاله شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و انقلاب اسلامی : بدون شک انقلاب اسلامی ایران حادثه بزرگی بود که پیروزی آن تاریخ معاصر ایران و بلکه منطقه را تحت تأثیر خود قرار داده و الهام بخش خیزش ها و جنبش های بعد از خود شد.هدفاصلی تحقیق حاضر بررسی فعالیت های مبارزاتی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در راه پیروزی انقلاب اسلامی است. روش تحقیق مورد استفاده روش کیفی از نوع روش تحلیل اسنادی است که با مراجعه به منابع مختلف و مرتبط، فعالیت های انقلابی و راهبرد مبارزاتی ایشان مورد بررسی قرار می گیرد.

یافته های این تحقیق نشان می دهدکه یکی از مهم ترین مجاری دستیابی به هویت انقلاب اسلامی ایران و شناخت آن، بررسی زندگی و اندیشههای ناب مجاهدانو عناصر فعال و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی می باشد که یکی از این افراد تأثیر گذار در انقلاب اسلامی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است. وی از فرماندهان شجاع، دلیر و برخوردار از دانش بالا بود که در دوره های مختلف حیات خویش توانست به عنوان فردی تأثیرگذار خدماتارزشمندی را از خود به یادگار بگذارد. ایشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از مجاهدان شکل گیری این انقلاب بود و پس از آن در عرصه های مختلف، از جمله احیای ارتش ایران و ایجاد هماهنگی های لازم میان ارتش و سپاه خوش درخشید و تا پایان جنگ تحمیلی از ارزش های این مرزو بوم دفاع کرد. بنابراین اگر این عزیزان در رزم های کوچک و بزرگ آن روز حضور مقتدرانه پیدا نمیکردند بی تردید امروز ایران اسلامی به چنین امنیت و اقتداری دست نمی یافت.

واژگان کلیدی: شهید، علی صیاد شیرازی، انفلاب اسلامی

نویسندگان: عباس کشاورز شکری ،سیده عظیمه هاشمی شیخ شبانی

https://elmnet.ir/article/21137209-85126/

منابع:
https://elmnet.ir/article/21137209-85126/
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.