خواب آذر
۱۴۰۱-۰۱-۲۴
خواب آذر خاطرات خانم شوکت رحیمی مادر شهید فرزاد رحیمی است.فرزاد رحیمی در شهریور ۱۳۴۲ در هرسین کرمانشاه متولد شد و در هفدهم مرداد ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۷ در منطقهٔ سردشت به شهادت رسید.

خواب آذر، خاطرات شوکت رحیمی هرسینی،مادر شهید فرزاد رحیمی.

خواب آذر  خاطرات خانم شوکت رحیمی مادر شهید فرزاد رحیمی است.فرزاد رحیمی در شهریور ۱۳۴۲ در هرسین کرمانشاه متولد شد و در هفدهم مرداد ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۷ در منطقهٔ سردشت به شهادت رسید. با مطالعهٔ این کتاب می‌توان صحنه‌های درخشانی از حیات مجاهدانهٔ مردم هرسین کرمانشاه در طول دفاع مقدّس از سرزمین و دین و آیین را به‌خوبی دریافت و بر بصیرت و ایمان و همّت مردمان آن شهر و استان آفرین گفت.

طیبه نجفی، نویسنده کتاب «خواب آذر»می گوید: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون خاطرات مادران شهدا فرمودند «مادران شهدا جواهران قیمتی هستند و اگر غفلت کنید این جواهران قیمتی را از دست می دهید، عده ای دچار فراموشی شده اند و عده ای هنوز در بین ما هستند و باید در مورد آنان غفلت نکنید». همین مسئله باعث دغدغه بیشتر من برای نگارش خاطرات مادران شهدا شد. وی افزود: با توجه به نبود آثار مکتوب و روایت خاطرات شهدا توسط مادران، انگیزه گرفتم که این کار را انجام دهم و کتاب «خواب آذر» را بنویسم. مطالعات پایداری و تاریخ نگاری جنگ زیربنای فرهنگی و اجتماعی جوامع مرتبط با جنگ است و با سفیر گلوله های جنگ متولد می شود و دیگر نمی میرد، این خاطرات هم شأن ادبی دارد و هم شأن تاریخی و این منزلت کمی نیست. خاطرات صادق ترین و نزدیک ترین روایت به جنگ است و شاید به همین خاطر است که دنیا خاطرات جنگ را به موازات پیرشدن سربازانش، جوان نگه می دارد تا از قدرت نهفته ای که در این خاطرات وجود دارد برای حل مشکلاتش استفاده کند.

نویسنده اثر بیان کرد: ما وظایفی در قبال مادران شهدا و خاطرات ارزشمند آنان داریم و باید بدانیم زندگی مادران در دوری از فرزندان شان چگونه گذشته است و این خاطرات را برای درس گرفتن در دفاع از میهن اسلامی سرمشق قرار دهیم و ولایت مداری را از شهدا یاد بگیریم. رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در مورد مادران شهدا چنین فرموده است: «بدانید امروز در هیچ جای‌ دنیا زنانی مثل این مادران شهدای ما، که مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند؛ در جامعه ما، مادرانی با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قوی تر و آگاهانه‌تر ایستادند، در این میدان بسیارند، این همان تربیت اسلامی است. این همان دامان پاک و مطهر و نورانی فاطمه زهرا(س) است و شما دختران و فرزندان فاطمه زهرا هستید، دنباله روان او هستید.»

سازندگان:
منابع:
خواب آذر
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.