تا ابد با تو می‌مانم
۱۴۰۱-۰۱-۲۷
کتاب تا ابد با تو می‌مانم برگرفته از داستانی حقیقی است. «تا ابد با تو می‌مانم» سر گذشت یکی از هزاران زنی است که همسرش را در جنگ حمایت می‌کند...

معرفی کتاب تا ابد با تو می‌مانم

کتاب تا ابد با تو می‌مانم برگرفته از داستانی حقیقی است. «تا ابد با تو می‌مانم» سر گذشت یکی از هزاران زنی است که همسرش را در جنگ حمایت می‌کند و حتی در برهه‌ای او را برای حضور در خط مقدم ترغیب می‌کند. این زن «مریم مقدس» نام دارد، وی شرط اولش برای ازدواج در سن ۱۶ سالگی حضور همسرش در خط مقدم جبهه بوده است، این مسئله اعتراض خانواده این دختر را به دنبال داشته اما وی بر شرطش پافشاری می‌کند تا سر انجام همسر مورد نظر را که در خط مقدم بود را پیدا می‌کند.

مریم عرفانیان نویسنده این اثر در باره علت نامگذاری این کتاب می گوید : در آخر کتاب تا ابد با تو می مانم یک گفت و گویی بین زن و شوهر انجام می شود که آقای نجاتی خطاب به همسرش می گوید: تو برای من خیلی زحمت کشیدی و خانم ایشان به شوخی می گوید: اگر اون دنیا میری نباید سراغ حوری ها بروی و من ‌پیشت میام و تا ابد با تو می مونم و آقای نجاتی هم میگه من هم تا ابد با تو می مانم. اسم کتاب را نیز بر اساس همان گفتگو گذاشتم تا به نوجوانان امروزی بگویم فکر نکنید آدم های جبهه و جنگ از دوست داشتن و عاشقی دور بودند. زن های ما در دفاع مقدس سبک زندگیشان، عاشقی شان و دوست داشتنشان حقیقی بوده، یعنی در هر شرایطی اینقدر با همسرشان خوب بودند که زیر بمباران گلوله تا ابد با هم می ماندند.

کتاب «تا ابد با تو می مانم» را مریم عرفانیان بر اساس خاطرات مریم مقدس، همسر سردار جانباز اکبر نجاتی نوشته است. نویسنده این کتاب، از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ به عنوان نیروی قراردادی در بنیاد شهید خراسان مشغول بوده و در این مدت به جمع آوری اسناد، مدارک و خاطرات شهدا می پرداخت. در همین سالها با خانواده نجاتی آشنا شد و اندکی از خاطرات مریم مقدس را ضبط کرد. او بعد از سالها در سال 1394 دوباره به سراغ این همسر جانباز رفت و خاطراتش را به طور کاملتری ضبط کرد.

سازندگان:
منابع:
تا ابد با تو می‌مانم
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.