میدان‌های سخت
۱۴۰۱-۰۱-۳۰
میدان‌های سخت گزیده سخنرانی‌ها، خاطرات، گفتگوها و نیز متن کامل وصیت‌نامه‌ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. اهمیت و ارزش این اثر صرفاً در...

معرفی کتاب میدان‌های سخت نوشته محمدحسن روزی طلب

میدان‌های سخت گزیده سخنرانی‌ها، خاطرات، گفتگوها و نیز متن کامل وصیت‌نامه‌ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. اهمیت و ارزش این اثر صرفاً در انتساب این سخنان و گفتارها به شهید خلاصه نمی‌شود. «میدان‌های سخت» از آن رو حائز اهمیت است که دربردارنده دیدگاه‌ها، نگرش‌ها، منظومه فکری، نظام معرفتی و بیان‌کننده مبانی و مبادی و غایت حرکت این قهرمانِ جبهه‌ مقاومت است. آنچه «میدان‌های سخت» را اثری خواندنی می‌کند شیوایی شهید سلیمانی در گفتار و لطافت او در احساس است. شهید سلیمانی در غالب موارد آراسته و پیراسته سخن گفته است.

میدان‌های سخت از اُنس حاج قاسم با متون و منابع اصیل دینی و به طور خاص نهج‌البلاغه پرده برمی‌دارد، چنان‌که ذوق هنری و آشنایی آن شهید را با لطایف و ظرایف ادبی به نمایش می‌گذارد. ناگفته پیداست که «میدان‌های سخت» شایستگی و بایستگی آن را دارد که یکی از منابع اصیل درک مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی محسوب شود و به‌عنوان یک متن معیار، مورد مطالعه و ارجاع علاقه‌مندان و باورداران به آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گیرد. این کتاب همچنین می‌تواند در تحلیل روابط خارجه نیز به خواننده کمک کند.

کتاب «میدان‌های سخت» شامل سه بخش است: بخش اول سخنرانی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های اخیر و با موضوع جبهه جهانی مقاومت را دربرمی‌گیرد. بخش دوم به سخنرانی‌ها و گفتگوهای سردار شهید درباره دفاع مقدس و جهاد هشت ساله می‌پردازد. و بخش سوم شامل وصیت‌نامه الهی- سیاسی شهید عزیز است.

در بخشي از کتاب آمده است: انسان بايد يکي از اين جنبه‌هاي غيرت را داشته باشد: يا غيرت ديني، يا غيرت انساني، يا غيرت ملي. نمي‌شود کسي نام انسان بر خودش بگذارد و فاقد يکي از اين سه عنصر باشد. اگر غيرت ديني ندارد، بايد غيرت انساني داشته باشد، وگرنه بايد غيرت عاطفي نسبت به خانواده و اطراف خودش داشته باشد. امروز قرارگاه حسين‌بن علي، ايران است. بدانيد جمهوري اسلامي حرم است و اين حرم اگر ماند، ديگر حرم‌ها مي‌مانند. اگر دشمن، اين حرم را از بين برد، حرمي باقي نمي‌ماند، نه حرم ابراهيمي و نه حرم محمّدي (ص)

منابع:
میدان‌های سخت
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.