سیمای سیاسی، اجتماعی و دینی داستان نویسی جنگ
۱۴۰۱-۰۲-۰۷
کتاب سیمای سیاسی، اجتماعی و دینی داستان نویسی جنگ، به قلم دکتر مهدی سعیدی از سوی پژوهشکده امام خمینی(س) وانقلاب اسلامی وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد.

سیمای سیاسی، اجتماعی و دینی داستان نویسی جنگ:

کتاب سیمای سیاسی، اجتماعی و دینی داستان نویسی جنگ ، به قلم دکتر مهدی سعیدی از سوی پژوهشکده امام خمینی(س) وانقلاب اسلامی وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد. به گزارش پرتال امام خمینی(س)، این کتاب چاپ اول بوده و مشتمل بر توصیف، تحلیل و نقد ادبیات داستانی جنگ و تحلیل نحوه اثرگذاری آن بر سه جریان داستان نویسی است.

در فصل نخست، کلیاتی در باب مسأله پژوهش و نیز تبیین مقدماتی اثرگذاری دوسویه تحولات سیاسی و اجتماعی و ادبیات آمده است. در فصل دوم ، سوم و چهارم به ترتیب نحوه اثرگذاری جنگ بر سه حوزه داستان نویسی دینی، اجتماعی و سیاسی بیان شده است. این سه فصل دربردارنده نقد و تحلیل رمان ها و داستان های کوتاهی در هر کدام از حوزه هاست. در حوزه ادبیات داستانی نسبت به مسأله انقلاب و جنگ، نویسندگان دو دسته اند: نویسندگانی انقلابی و نویسندگان انقلاب. این دو گروه آثاری را پدید آورده اند و سعی نموده اند تا راوی روزگاران و آدم هایی باشند که در پیدایش یک دوره تاریخی در ایران معاصر نقش داشته اند.

از سال 1359 نیز با شروع جنگ تحمیلی، مسأله جنگ در ادبیات منعکس و پرداختن به آن و تبعات اجتماعی، انسانی، سیاسی و اقتصادی اش راه های نوینی را پیش پای این دو گروه از نویسندگان قرا رداده و جنگ که بخشی از تاریخ معاصر ایران است، در ادبیات جلوه ویژه ای یافته است. این کتاب توصیف، تحلیل و نقد ادبیات داستانی جنگ و تحلیل نحوه اثرگذاری آن بر سه جریان داستان نویسی است. در فصل نخست، کلیاتی در باب مسأله پژوهش و نیز تبیین مقدماتی اثرگذاری دوسویه تحولات سیاسی و اجتماعی و ادبیات آمده است. در فصل دوم ، سوم و چهارم به ترتیب نحوه اثرگذاری جنگ بر سه حوزه داستان نویسی دینی، اجتماعی و سیاسی بیان شده است. این سه فصل دربردارنده نقد و تحلیل رمان ها و داستان های کوتاهی در هر کدام از حوه هاست.

سازندگان:
منابع:
سیمای سیاسی، اجتماعی و دینی داستان نویسی جنگ
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.