زبان شناسی شناختی
۱۴۰۱-۰۲-۱۱
کتاب زبان‌شناسي شناختي اثر ويليام كرافت - آلن كروز با ترجمه ی جهانشاه ميرزابيگي: مروری است بر اصول و روش های پایه ی زبان شناسی شناختی،...

معرفی کتاب زبان شناسی شناختی اثر ویلیام کرافت

کتاب زبان‌ شناسي شناختي اثر ويليام كرافت - آلن كروز با ترجمه ی جهانشاه ميرزابيگي: مروری است بر اصول و روش های پایه ی زبان شناسی شناختی،مخصوصا در همان حال که درباره ی موضوعات نحوی و معنایی به کار می روند. هدف این است که به عنوان یک کتاب درسی در رشته ی زبان شناسی شناختی برای دانش جویان دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد،و همین طور به عنوان مقدمه ای بر این رویکرد برای زبان شناسان و پژوهش گران رشته های هم جوار به کار برود.بخش های یکم و دوم می توانند به عنوان یک کتاب درسی برای یک دوره ی معنا شناختی به کار بروند،که با مطالعات موردی از ادبیات زبان شناسی شناختی تکمیل می شود.بخش سوم نیز می تواند به عنوان یک مطالعه ی مقدماتی برای دوره ای درباره ی دستور ساخت مورد استفاده قرار بگیرد،که با مطالعاتی از ادبیات دنبال می شود،مطالعاتی که وارد جزئیات نظریه های خاص دستور ساخت می شوند و ساخت های خاص را تحلیل می کنند.

در زبان‌شناسی شناختی، زبان ابزاری برای سامان‌دهی، پردازش و انتقال اطلاعات است و به عنوان پردازشگر اطلاعات به دست آمده از جهان خارج عمل‌ می‌کند و نیز مجموعه‌ی ساخت‌مندی از مقولات معنی‌دار است که به ما کمک می‌کند تا با تجربیات جدید مواجه شویم و آن‌ها را درک کنیم و اطلاعات، درباره‌ی تجربیات قدیم را ذخیره و مقوله‌بندی کنیم. زبان‌شناسی شناختی در میان علوم شناختی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. زبان‌شناسی شناختی به مجموعه‌ای از نظریه‌ها اطلاق می‌شود که به ابعاد شناختی ارتباط زبانی می‌پردازند. درک این نکته که زبان‌شناسی شناختی یک نظریه واحد نیست، به دریافت جنبه‌های مختلف این علم کمک می‌کند.

کتاب زبان‌شناسی شناختی ، برای طیف وسیعی از دانشجویان و پژوهشگران در تمام رشته‌های علوم انسانی که می‌خواهند با موضوعات و روش‌شناسی زبان‌شناسی شناختی آشنا شوند، سودمند است.

سازندگان:
منابع:
زبان شناسی شناختی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.