اسرار و ابزار طنزنویسی
۱۴۰۱-۰۳-۰۲
کتاب «اسرار و ابزار طنزنویسی»نوشته وودی آلن و چندی از طنزنویسان مطرح غربی است که که نکات خوبی را برای طنزنویسان تازه کار مطرح می‌کند. این کتاب توسط محسن سلیمانی به فارسی برگردانده شده است.

 معرفی کتاب اسرار و ابزار طنزنویسی اثر وودی آلن

کتاب «اسرار و ابزار طنزنویسی»نوشته وودی آلن و چندی از طنزنویسان مطرح غربی است که که نکات خوبی را برای طنزنویسان تازه کار مطرح می‌کند. این کتاب توسط محسن سلیمانی به فارسی برگردانده شده است. اگر به دنبال این هستید که تکنیک های مختلف طنز نویسی را فرابگیرید، این کتاب می‌تواند یکی از منابع مناسب موجود برای شما باشد.

مطالب ارائه شده در کتاب اسرار و ابزار طنزنویسی را می‌توان به سه فصل یا بخش تقسیم کرد در بخش اول به تکنیک‌های طنز‌نویسی، فلسفه‌ی طنز و ماهیت طنز پرداخته شده است. شکل‌های گوناگونی که می‌توان طنز نوشت، موضوع بحث بخش دوم است. نویسنده در بخش انتهایی کتاب با انتخاب اساتید طنز‌نویس ایران و جهان نظیر منوچهر احترامی، وودی آلن، کیومرث صابری، مل بروکس، عمران صلاحی و... طنزنویسی را از نگاه آن‌ها معرفی کرده است. سلیمانی در یکی از گفت‌وگو‌های خود گفته‌ است: «عنوان کتاب را به‌یاد منوچهر احترامی که نام یکی از کلاس‌هایش "اسرار و ابزار طنزنویسی" بوده است برگزیدم.» انتشارات «سوره مهر» کتاب اسرار و ابزار طنزنویسی را در اختیار علاقه‌مندان به نویسندگی قرار داده است.

آلن استوارت کونیگزبرگ (معروف به وودی آلن) متولد 1935 ، امروزه یکی از تأثیرگذارترین چهره های سینما است. او فیلم های به یاد ماندنی مانند آنی هال و منهتن را نوشته و کارگردانی کرده است و در بیش از 40 فیلم بازی کرده است. او همچنین نویسنده سه کتاب؛ یکنواخت شدن (1971) ، بدون پر (1975) و عوارض جانبی (1980) است.

شکسپیر فهمیده بود که زندگی خنده‌دار است یا حداقل به همان اندازه که غم‌انگیز است خنده‌دار هم است. برای همین هربار پس از هر صحنه غم‌انگیز، دلقک‌ها را روی صحنه می‌آورد. برای همین هم یک راه مطمئن برای بیشتر کردن جاذبه داستانی که می‌نویسد اضافه کردن مقدار دقیق و حساب شده طنز به آن است. 

اسرار و ابزار طنزنویسی

سازندگان:
منابع:
اسرار و ابزار طنزنویسی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.