شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين موسوي قوچاني
۱۴۰۱-۰۳-۲۲
کتاب شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين موسوي قوچاني، تاليف محمود پسنديده، نگاهی گذرا دارد به زندگی روحانی متعهد و شهید، سیدعباس موسوی قوچانی و آشنایی با ابعاد شخصیتی آن شهید عالیقدر که در دوره قبل و بعد از انقلاب، مبارزات و حماسه‎آفرینی‌های بی‌سابقه‌ای داشته است.

روحانیت متعهد، جایگاه ویژه‌ای در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی و پرچمداری نهضت انقلاب داشته و با تلاشها و تحمل مصائب، مسیر انقلاب را به درستی هدایت کنند.
واکاوی و بررسی اندیشه‎های آنان، ضمن آشنا کردن جامعه، بویژه نسل جوان، مبارزات این شهید روحانی را با منافقان و دشمنان تجاوزگر به ایران اسلامی و نقش مبارزات روحانیت متعهد و رسالت آنان را بیان می کند.
شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين موسوي قوچاني، سومین شهید روحانیت مبارز مشهد و نمونه تقوا و شجاعت علوی بود.
 این کتاب نگاهی گذرا دارد به زندگی روحانی متعهد و شهید، سیدعباس موسوی قوچانی و آشنایی با ابعاد شخصیتی آن شهید عالیقدر که در دوره قبل و بعد از انقلاب، مبارزات و حماسه‎آفرینی‌های بی‌سابقه‌ای داشته است.
بخشهایی از وصیتنامه شهید موسوی قوچانی: از کتاب:
شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين موسوي قوچاني/ تاليف محمود پسنديده.- مشهد: سخن گستر، ‎۱۳۸۶.
خدای منان را شکر، که نعمت بزرگ امامت را به ما ارزانی داشت و پیروی از امام عزیز را به امت ایران برای نجات از ظلمت، راه اصلی نجات قرار داد.
با شناختی که از خودم دارم، لیاقت شهادت را ندارم ولی چون مشتری خداوند رحمان و رحیم و غفور دستار هستم، خیلی خیلی امیدوارم و به کرم خدا که امیدوار به خود را محروم و ناامید کند، تاکنون چنین نشده است.
از مبلغین اسلام درخواست عاجزانه دارم که در مورد ضوابط و روابط اسلام، با ملت هر چه بیشتر سخن بگویند، چه در این صورت است که با دیدن تخلفات از مسولیت از خط امام دلسرد نمی شوند.
کتابهای شهید مطهری را بخوانید. مسجدها را خالی نگذارید. کمک به قوه‌های سه‌گانه پاسخ به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) است.
برای چندمین بار با همه وجود احساس کردم که هنوز بین جمهوری اسلامی ما و حکومت علی (ع) خیلی فاصله است.
دره‌های عمیقی در میان است که باید با جسد بهترین جوانان ما پر شود تا امت اسلام بتواند پایش را روی آنها بگذارد و به حکومت اسلام برسد و  باید آن قدر خون بدهند که دره‌ها پر شود تا آیندگان به قایق نجات سوار و خود را به حکومت اسلامی برسانند.
اگر بخواهیم اسلام در مملکت علی بن ابی طالب علیه السلام بماند، بر قوه قضاییه است که از اجرای قانون در مورد همه کس به طور یکسان دریغ نورزد، تعلل نکند، متهم هر که باشد از علی بن ابی طالب (ع) بالاتر نیست.  

 

 

 

 

سازندگان:
منابع:
شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين موسوي قوچاني
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.