ترکش دوست‌داشتنی
۱۴۰۱-۰۴-۰۱
کتاب ترکش دوست‌داشتنی که به قلم محمد خسروی‌راد و به زندگی‌نامه احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان اختصاص یافته است. این کتاب در ۴۰۰ صفحه و در سال 1398 منتشر شده و شامل زندگی‌نامه و خاطرات احمد ابوالقاسمی از دوران کودکی تا زمان حاضر است.

ترکش دوست‌داشتنی نوشته محمد خسروی راد

کتاب ترکش دوست‌داشتنی که به قلم محمد خسروی‌راد و به زندگی‌نامه احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان اختصاص یافته است. این کتاب در ۴۰۰ صفحه منتشر شده وو در سال 1398 شامل زندگی‌نامه و خاطرات احمد ابوالقاسمی از دوران کودکی تا زمان حاضر است. بخش قابل توجهی از این کتاب به حضور این قاری بین‌المللی در جبهه اختصاص یافته است، حضور در مسابقات قرآن و همچنین مسافرت‌هایی که به گوشه و کنار کشور و دیگر کشورهای دنیا برای آموزش و تلاوت قرآن کریم داشته بخش دیگری از خاطرات تعریف شده در این کتاب است. محمد خسروی راد، نویسنده اثر در معرفی کتابش گفت: کتاب فوق سی‌امین داستان چاپی من است که در قالب داستان شفاهی با بخش‌های کوتاه و بخش‌بخش، نگارش شده است.

تجربه نویسندگی به من آموخته که شروع و پایان‌های کوتاه برای خواننده جذابیت ایجاد می‌نماید لذا کتاب ترکش دوست‌داشتنی با این سبک و سیاق نگارش یافته است. وی افزود: انتخاب سوژه برای نویسنده از آن جهت اهمیت می‌باید که نویسنده این امکان را دارد که بتواند در ورای آن، حرف‌ها و نکات مدنظر خود را بیان نماید. دلایل انتخاب زندگینامه ابوالقاسمی جهت نگارش نیز در کلام نخست کتاب(مقدمه) ذکر شده است.

دغدغه کلی انتخاب زندگی یک قاری قرآن از این جهت برایم جالب بود که می‌توانست فضای غبارآلود فرهنگی آن زمان را شفاف‌سازی نماید و جامعه را هر چه بیشتر با قاریان، مربیان و استادان قرآن آشنا سازد. نویسنده کتاب ترکش دوست داشتنی اظهار داشت: انتخاب شخصیت ابوالقاسمی، امکان بررسی یک شخصیت چندوجهی، در حوزه‌های مختلف اجتماعی، زندگی و مسئولیت‌های مختلف و غیره جهت نوشتن یک داستان واقعی را برایم مقدور ساخت. این داستان واقعی می‌توانست الگویی عملی و مناسب و چراغ راهی برای نوجوانان برای ورود به فضای تلاوت قرآن باشد.

کتاب ترکش دوست‌داشتنی نوشته محمد خسروی راد در کتابخانه تخصصی ادبیات کتابخانه مرکزی موجود می باشد.

سازندگان:
منابع:
ترکش دوست‌داشتنی نوشته محمد خسروی راد
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.