نشست دفاع مقدس
۱۴۰۱-۰۴-۱۲
در این نشست دفاع مقدس از نظرات و پیشنهادات بزرگواران جهت بهبود کار واحد دفاع مقدس استفاده کردیم و چالش ها و مشکلات در زمینه چاپ کتاب های این حوزه و تبلیغات و آشنایی هرچه بهتر مراجعه کنندگان با این واحد مطرح شد.

این نشست دفاع مقدس با حضور جناب آقای حمید جهانگیر فیض آبادی نویسنده کتاب جنون مجنون و جناب آقای مهدی قربانی نویسنده و مدیرتولید انتشارت حماسه یاران و جناب آقای سیدعلی رضا میری نویسنده خاطرات جاوید و سرکار خانم مریم عرفانیان نویسنده کتاب های دفاع مقدس و خانم محدثه دبستانی نویسنده جوان کتاب ستاره کلاشین و خانم ذوالفقاری نماینده کتابخانه تخصصی ادبیات تشکیل شد.
در این نشست دفاع مقدس از نظرات و پیشنهادات بزرگواران جهت بهبود کار واحد دفاع مقدس استفاده کردیم و چالش ها و مشکلات در زمینه چاپ کتاب های این حوزه و تبلیغات و آشنایی هرچه بهتر مراجعه کنندگان با این واحد مطرح شد.
جناب آقای فیض آبادی پیشنهاد فضاسازی محیط کتابخانه و تهیه کلیپ و تیزر و معرفی واحد به حوزه های علمیه و گروه های فرهنگی شهدایی و دانشجویان را دادند. ایشان در مورد کتاب سروهای نیلوفری توضیحاتی ارائه دادند. مضمون این کتاب چهل شهید منطقه مهرآباد مشهد است. از مصاحبه تا پیاده سازی و چاپ این کتاب حدود 7 الی 8 سال طول کشیده است و بالغ بر 50 الی 55 خانواده شهید مصاحبه انجام شده و مطمئناَ جلد دوم و سوم نیز به چاپ می رسد.
جناب آقای سیدعلی رضا میری نویسنده کتاب خاطرات جاوید که از زبان جاوید (جواد) نظام پور، اولین فرمانده ادوات لشکر ویژه شهدا و هم رزم شهید کاوه است، در مورد نوشتن و چاپ کتاب خود توضیحاتی عنوان کردند. از پیاده سازی تا نوشتن  و چاپ این کتاب 4 سال طول کشید.
آقای مهدی قربانی
نویسنده و مدیر تولید انتشارات حماسه یاران

این انتشارات از سال 93 شروع به فعالیت کرد و کتاب هایی به چاپ رساند؛ مانند کتاب خط عاشقی، کتاب خودسازی به سبک شهدا و... کم کم کتاب های روایتی را نیز به چاپ رساند؛ مثل کتاب شانزده سال بعد و تنها زیر باران و تب ناتمام. کتاب سلیمانی عزیز بالای 80 هزار نسخه چاپ شده است. کتاب تنها گریه کن نیز توسط این انتشارات چاپ شده که در عرض 100 روز به چاپ صدم رسیده است. آقای مهدی قربانی  به نمایندگی از انتشارات حماسه یاران اعلام کردند که از سوژه های خوب باکیفیت از نویسنده های محترم تمام قد حمایت می کنند. به طور مثال کتابی را توسط یکی از نویسنده ها در حال نوشتن دارند که بانویی 5 شهید در دفاع مقدس داشته اند و یا کتاب تب ناتمام پیرامون مادری است که 17 سال از یک فرزند قطع نخاعی پرستاری می کند یا شهید فرانسوی دفاع مقدس (ژوان کورسل) یا شهیدی که به چهار زبان زنده دنیا مسلط است. این موارد سوژه های خاص و ناب هستند که در این انتشارات کتاب هایش به چاپ رسیده است. از دیدگاه آقای قربانی هر کار کوچکی که برای شهدا انجام شود آنها شاهد و ناظر اعمال هستند. به طور مثال شهیدی به خواب مادرش می آید و می گوید خانم همسایه کار خیری برای من انجام داده که مورد شفاعتم قرار می گیرد وقتی مادر شهید پیگیری می‌کند متوجه می‌شود این خانم همسایه غبار قاب عکس شهید را با گوشه روسری پاک کرده است! وقتی چنین کارهای کوچکی از دید شهید پنهان نمی‌‌ماند، برنامه‌های بزرگ‌تر از اجر و مزد بالایی نزد شهدا برخوردار هستند.  

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.