دانشكده خصوصي(بحثي درباره عناصر داستان)
۱۴۰۱-۰۴-۱۲
کتاب دانشكده خصوصي (بحثي درباره عناصر داستان) حاصل تجربیات و دانش علی موذنی در عرصه داستان‌نویسی است. در این اثر مولف سعی کرده است عناصر مختلف داستان‌نویسی را تحلیل کند و چارچوب یک داستان خوب و مولفه‌های اصلی آن را برای مخاطب اثر تشریح نماید.

درباره کتاب دانشكده خصوصي (بحثي درباره عناصر داستان) اثر علي موذني

زبان یکی از وسایل ارتباط میان افراد بشر است که بر اساس آن، تجربه آدمی در هر جماعتی به گونه ای دیگر تجزیه می شود و به واحد هایی در می آید دارای محتوای معنای و صورتی صوتی به نام تکواژ، این صورت نیز بار دیگر به واحد هایی مجزا ومتوالی تجزیه می شود به نام واج که تعداد آن ها در هر زبانی معین است. کتاب دانشكده خصوصي (بحثي درباره عناصر داستان) حاصل تجربیات و دانش علی موذنی در عرصه داستان‌نویسی است. در این اثر مولف سعی کرده است عناصر مختلف داستان‌نویسی را تحلیل کند و چارچوب یک داستان خوب و مولفه‌های اصلی آن را برای مخاطب اثر تشریح نماید.

این کتاب در پنج فصل تدوین شده است. فصل نخست اثر به زبان، نقش هنری زبان و نثر داستانی تعلق دارد. فصل دوم مباحثی را نظیر زاوید دید، تفاوت میان داستان‌نویس و داستان‌گو، دانای کل محدود و نامحدود، شیوه نمایشی و شخصیت دیدگاه را در زیرمجموعه روایت مطرح می‌کند. فصل سوم بر طرح و ساز و کار آن در داستان متمرکز شده است. فصل چهارم به مطالبی در ارتباط با گفت‌وگو و محاوره‌نویسی اختصاص دارد و فصل نهایی اثر نیز وجوه شخصیت را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهد. مولف همزمان که در دانشکده هنرهای زیبا درس می‌خوانده است، دانشجوی تخصصی دانشکده‌ای خصوصی بوده که استادانش تولستوی، داستایوسکی، تورگنیف، چخوف و بسیاری دیگر از نویسندگان بزرگ تاریخ ادبیات داستانی بوده‌اند. همچنان که از عنوان این اثر مشخص است موذنی سعی کرده آنچه را از مطالعه شاهکارهای ادبیات داستانی جهان در چندین سال مطالعه متوالی و عمیق داشته است را در اختیار خوانندگان کتاب قرار دهد.

علی موذنی متولد تهران سال ۱۳۳۷ است. لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد و از جمله نویسندگانی است که کار نوشتن را به شکل حرفه ای دنبال می کند. وی در عرصه داستان کوتاه، رمان، داستان بلند، نمایشنامه و فیلمنامه قلم می زند. در حوزه فیلم سازی نیز شش تله فیلم برای تلویزیون ساخته است. اغلب آثار وی با اقبال منتقدان و مخاطبان روبرو شده و جوایزی را نیز کسب کرده است.

سازندگان:
منابع:
کتاب دانشكده خصوصي
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.