تکنيک‌هاي نويسندگان بزرگ
۱۴۰۱-۰۴-۲۶
کتاب تکنيک‌هاي نويسندگان بزرگ ؛ داستان‌نويسي پيشرفته با تمرين‌هاي کاربردي ،که از سوی روزنامۀ گاردینِ انگلیس منتشر شده است، چند ویژگی مهم دارد. یکی اینکه به استثنای دو فصل مربوط به چاپ و انتشار رمان، نویسندگانِ بقیۀ فصل‌هایش داستان‌نویس هستند و هر نویسنده به موضوعی پرداخته که خودش در آن تبحر خاصی داشته است.

مجموعه ۱۰ جلدی «گام به گام تا داستان‌نویسی حرفه‌ای نوشته نل کارد» که به دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره انجمن‌های ادبی رونمایی شده بود، از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز عرضه شده است، عناوین این مجوعه 10 جلدی به ترتیب شامل:

۱- تکنیک‌های نویسندگان بزرگ

۲- عادت روزانه نوشتن

۳- ۳۸ خطای رایج داستان‌نویسان

۴- یک سال تا نویسنده شدن

۵- ۱۰۰۰ جرقه داستانی

۶- نویسندگی خلاق به‌ زبان ساده

۷- سبک شخصی در رمان

۸- شور داستان‌نویسی

۹- میانبُر‌های رمان

۱۰- الگوهای جهانی داستان

جلد اول این مجموعه با عنوان تکنيک‌هاي نويسندگان بزرگ: داستان‌نويسي پيشرفته با تمرين‌هاي کاربردي، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی موجود می باشد.

معرفی کتاب تکنيک‌هاي نويسندگان بزرگ ؛ داستان‌نويسي پيشرفته با تمرين‌هاي کاربردي:

کتاب تکنيک‌هاي نويسندگان بزرگ ؛ داستان‌نويسي پيشرفته با تمرين‌هاي کاربردي ،که از سوی روزنامۀ گاردینِ انگلیس منتشر شده است، چند ویژگی مهم دارد. یکی اینکه به استثنای دو فصل مربوط به چاپ و انتشار رمان، نویسندگانِ بقیۀ فصل‌هایش داستان‌نویس هستند و هر نویسنده به موضوعی پرداخته که خودش در آن تبحر خاصی داشته است. مثلاً فصل دیالوگ را دی بی سی پِیِر، نویسندۀ ورنون گاد لیتل، نوشته است. یک ویژگی دیگرش هم تمرین‌هایی است که در آخر هر فصل با عنوان «کارگاه نویسنده» آمده است و دست کم برای نویسندۀ نوقلم می‌تواند بسیار مفید باشد. اما ویژگی مهم آن در موجز بودنِ آن است. در بسیاری از این نوع کتاب‌ها روده‌درازی‌های نویسنده باعث می‌شود خواننده اصل مطلب را گم کند یا حتی از خیر خواندن آن بگذرد. تکنیک های نویسندگان بزرگ کتاب خاصی در نوع خود است. هر فصل آن را نویسنده ای نوشته که خودش قبلا توانسته است موضوع آن را در رمان ها و داستان هایش با درخشش و استادانه خلق کند. هر کدام از فصل‌های این کتاب را می‌توان در یک نشست خواند و نکته‌هایی از آن آموخت. کتاب تکنیک‌های نویسندگان بزرگ اگر با دقت خوانده شود می‌تواند کلاس یا دوره‌ای پیشرفته و کارگاه پرثمری برای نوشتن رمان و داستان باشد.

 

سازندگان:
منابع:
تکنيک‌هاي نويسندگان بزرگ
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.