واحد مطالعات دفاع مقدس
۱۴۰۱-۰۵-۰۹
روزهای شنبه با حضور سرکار خانم مریم عرفانیان نویسنده توانا و پرکار و مشاور محترم واحد مطالعات دفاع مقدس ، فعالیت هایی نظیر راهنمایی مراجعین بزرگوار برای دستیابی به منابع، کمک به نویسندگان تازه کار

واحد مطالعات دفاع مقدس آستان قدس رضوی

واحد مطالعات دفاع مقدس آستان قدس رضوی که زیر مجموعه کتابخانه تخصصی ادبیات می باشد، همزمان با هفته دفاع مقدس در تاریخ 1398/07/06 با حضور جمعی از اندیشمندان و کارشناسان حوزه دفاع مقدس و همچنین ریاست و مسئولین کتابخانه مرکزی افتتاح شد. واحد مطالعات دفاع مقدس با حدود 10 هزار منبع چاپی و غیر چاپی شامل منابع دیداری و شنیداری و پایگاه ها با موضوع دفاع مقدس، به همت اندیشگاه رضوی این سازمان راه اندازی شده است.

هدف از ایجاد واحد مطالعات دفاع مقدس: هدف از راه اندازی این مرکز حفظ ارزش های دفاع مقدس از طریق تهیه و گردآوری آثار حوزه ادبیات دفاع مقدس، ایجاد اتاق فکر برای سازمان ها و موسسات فعال در حوزه دفاع مقدس، فعال سازی گروههای علمی و پژوهشی، برگزاری نشست های تخصصی، انجام پژوهش های علمی و کاربردی، تربیت پژوهشگر و نیروهای متخصص در حوزه ادبیات مقاومت، ترویج ادبیات مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی و انتقال آن به نسل های آینده، راه اندازی پایگاه دیجیتالی به منظور ایجاد ارتباط علمی با پژوهشگران و صاحب نظران، مجموعه سازی و جمع آوری کتب، پایان نامه ها، نشریات و محصولات صوتی-تصویری و بهره برداری مناسب از توانمندی های سازمان های مرتبط با این حوزه می باشد.

روزهای شنبه با حضور سرکار خانم مریم عرفانیان نویسنده توانا و پرکار و مشاور محترم واحد مطالعات دفاع مقدس ، فعالیت هایی نظیر راهنمایی مراجعین بزرگوار برای دستیابی به منابع، کمک به نویسندگان تازه کار، حضور خانواده های شهدا و مصاحبه با آنها، دعوت از نویسندگان محترم دفاع مقدس و استفاده از تجربیات آنها، تشکیل جلساتی بر مبنای تصمیم برای ارائه خدمات بهتر این واحد، تشکیل کارگروه دفاع مقدس و پیشبرد برنامه های پسشنهاد شده برای هفته دفاع مقذی و ... انجام می شود.

دیروز نشستی با حضور سرکار خانم عرفانیان مشاور واحد دفاع مقدس، جناب آقای عادلی مسئول محترم بسیج سازمان و خانم جلیلیان نمایده واحد دفاع مقدس، همراه با سرکار خانم لیلا محمدی نویسنده دفاع مقدس، برگزار شد.  با توجه به پیشنهادات ارائه شده برای برنامه های هفته دفاع مقدس ادامه جلسه  با همراهی آقای صادقی رئیس  محترم کتابخانه های تخصصی در ساختمان بنیاد پژوهش ها در اتاق آقای محمدیان مسئول محترم روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان علمی فرهنگی برگزار شد.

زندگینامه خانم محمدی:

در سال 1356 در شهرستان میانه متولد شد. اولین داستان کوتاهش را در 10 سالگی نوشت. به خاطر علاقه و استعدادی که در این حوزه داشت طی سال 70-69 دوره آموزش مکاتبه‌ای داستان‌نویسی را در حوزه هنری گذراند. در تهران با واحد زنان دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری آشنا و همکاری با این واحد را آغاز کرد. از آثار ایشان می توان کتاب زلال، دختران او پی دی، دیدار زخم ها و ... همچنین چندین مصاحبه با خانواده های شهدا نام برد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.