همه چیز درباره نویسندگی خلاق
۱۴۰۱-۰۹-۱۳
کرول وایتلی و چارلی شولمن؛ ترجمه : مهدی غبرایی - زیرنظر محسن سلیمانی

همه چیز درباره نویسندگی خلاق 
کرول وایتلی و چارلی شولمن
ترجمه : مهدی غبرایی
زیرنظر محسن سلیمانی
کتاب « همه چیز درباره نویسندگی خلاق » به شما نشان می دهد که چطور مهارت های نگارشی خود را بهتر کنید و به طرز چشمگیری خلاقیت خود را در سبک های مختلف نگارشی بروز دهید. هرآنچه باید در مورد نگارش رمان، داستان کوتاه، فیلمنامه، سفرنامه، نمایشنامه، شعر و مقاله و ... بدانید.
در مقدمه این کتاب آمده است: وقتی شجاعانه نوشتن همه چیز شما شود، می توانید پایداری و استقامت کنید. دوستان، همکاران، والدین، فرزندان و حتی شرکا یا همسرتان ممکن است با گفتن چیزهایی که خودتان می دانید سعی کنند شما را مأیوس کنند تا شکست بخورید و آسیب ببینید و ندانید که چه می شود. اظهارنظرهای این چنینی و توصیه های مأیوس کننده، چه به منظور منصرف کردن شما از کار گفته شود و چه ناشی از حسادتی باشد که دیگران زیر پوشش دلسوزی بیان می کنند، سد راه دائمی نویسنده است. 
اما اصلاً چرا برای نویسنده شدن تلاش می کنید؟ چرا مثل بسیاری از مردم با خیال راحت فقط از کلمات کاربردی و کاملاً متداولی که همه در یادداشت ها و اسناد تجاری، مکاتبات  شخصی، یا حتی اطلاعات گاهنامه ها یا سخنرانی و نامه های مدرسه شان به کار می برند بهره نمی برید؟
چون شما عاشق کلمات هستید. چون چیزی برای گفتن دارید و دوست دارید آن را به بهترین و جذاب ترین شکل ممکن بگویید. چون عاشق ارتباط و پیوند با تمام اقشار هستید. چون از رنگ، طعم، آهنگ و عطر زبان لذت می برید. چون نظرات، تجربیات و احساساتی دارید که لازم است با خوانندگانتان درمیان بگذارید. چون می خواهید کاوش کنید، بجویید و استدلال کنید تا چیزهایی را که در اطرافتان می گذرد درک کنید و به دیگران در انجام دادن این کار یاری دهید. و بالاخره چون شما با نگاه خاصی به همه چیز نگاه می کنید. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.