حتی اگر نباشی
۱۴۰۱-۰۹-۱۷
شعر قیصر از همان آغاز شاعرانگی و در نخستین مجموعه های شعری اش، سبک شخصی و امضای شاعری خویش را دارد و علی رغم داشتن ارجاعات ضمنی و آبتنی او در شعر دیروز و امروز، شما را به یاد هیچ شاعر دیگری نمی اندازد

کتاب « حتی اگر نباشی» نوشته های قیصر امین پور در قالب های غزل، مثنوی، رباعی و دوبیتی می باشد . ویرایش این کتاب را زیبا اشراقی و مهدیه نظری برعهده داشته اند.
شعر قیصر از همان آغاز شاعرانگی و در نخستین مجموعه های شعری اش، سبک شخصی و امضای شاعری خویش را دارد و علی رغم داشتن ارجاعات ضمنی و آبتنی او در شعر دیروز و امروز، شما را به یاد هیچ شاعر دیگری نمی اندازد. حتی آنگاه که عامدانه از تعبیرهای مشهور و آشنای شاعران دیگر استفاده می کند، هنگامی که ذهن مخاطب به سوی شعر شاعر نخستین جلب می شود، او سطر درخشان خویش را می آفریند. توجه شاعر به زبان و مواجهه او با واژه های هر روزه و زبان مردم سبب شد تا او در گفت و گوی روزمره خود نیز ایهام و اشارات بسیاری به کاربرد و مخاطب خود را به وجد آورد و پیر و جوان و عامی و دانشمند را شیفته هم سخنی با خویش سازد. جمله های شعری او نیز با همان ترکیب ارکان نثر و زبان معمول، در وزن شعر جاگرفته اند. نحو شعر او غالبا و در تمام ادوار شعری او، نحوی طبیعی و به همین دلیل روان و دلنشین است. هنر کاربرد نظم ساده و روان جملات در شعر که هیچگاه قاعده افزایی ها و هنجارگزینی های شاعرانه آن را به سمت تعقید و پیچیدگی سوق نمی دهد و در عین حال حفظ صورت طبیعی زبان در حجره های تنگ قوافی، ویژگی اصلی شعر و هنر قیصر است. 
حتی اگر نباشی
میخواهمت چنانکه شب خسته خواب را 
می جویمت چنانکه لب تشنه آب را 
محو توام چنانکه ستاره به چشم صبح
یا شبنم سپیده دمان آفتاب را 
بی تابم آنجنان که درختان برای باد 
یا کودکان خفته به گهواره تاب را 
بایسته ای چنانکه تپیدن برای دل 
یا آنچنان که بال پریدن عقاب را
حتی اگر نباشی، می آفرینمت
چونان که التهاب بیابان سراب را
ای خواهشی که خواستنی تر ز پاسخی
با چون تو پرسشی چه نیازی جواب را   
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.