بیان خاطرات یک مدافع سلامت در کتاب سپیددار
۱۴۰۱-۰۹-۱۷
خانم اشرف پهلوان قمی؛ نویسنده اثر که تحصیلات حوزوی و تحصیلات دانشگاهی در رشته مامایی را در کنار هم دارد، نوشتن خاطرات را دارویی برای التیام دردهایی عنوان کرد که طی ایام خدمت خود به بیماران در شرایط کرونایی بر وی وارد شده است

بیان خاطرات یک مدافع سلامت در کتاب سپیددار 

بیان خاطرات یک مدافع سلامت در کتاب سپیددار طی نشست خوانش متون دفاع مقدس که با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، مورد بررسی و خوانش قرار گرفت.
به گزارش گنجینه رضوی، سرهنگ حمید جهانگیر فیض‌آبادی دیگر نویسنده آثار دفاع مقدس در این جلسه با اشاره به فداکاری‌های صورت گرفته از سوی مدافعان سلامت طی ایام شیوع ویروس کرونا، جانبازی مدافعان سلامت را همپایه رشادت‌های رزمندگان در میدان‌های جنگ تحمیلی عنوان کرد.
وی، خوانش این کتاب را تلنگری برای توجه به فداکاری‌های کادر درمانی در بیمارستان‌ها دانست و گفت: این فداکاری‌ها با همه‌گیری بیماری قرن شدت و حدت پیدا کرد.
جهانگیری افزود: کنش بین عقل و احساس، عشق و وجدان، امید و اضطراب، ترس و توکل احساس‌هایی است که در جملات این کتاب به خوبی حس می‌شود.
وی تصریح کرد: در این کتاب به حجابی می‌رسیم که نماد کمال یک زن مسلمان است و پرستاری که در تمامی خاطراتی که از خود نقل می‌کند چادر  به سر داشته است.
این نویسنده و منتقد ادبی به بررسی جایگاه زن از دیدگاه شرق و غرب پرداخت و گفت: در این دو عرصه زن موجودی ضعیف است که نگاهی کالایی به او می‌شود، اما در دیدگاه اسلام زن در کنار ظرافت‌های زنانگی خود، مادری با اقتدار است که در بسیاری از صحنه‌های اجتماعی راه کمال و پیشرفت را طی کرده و به عنوان فردی صاحب نظر مطرح می‌شود.
فیض آبادی همچنین این اثر را دارای قلمی شیوا و روان دانست که استعارات و تعابیر به کار رفته در آن بسیار ناب بوده و خاطره‌ها بدون اغراق برجسته‌سازی شده است.
وی با بیان اینکه کتاب سپیددار اثری ماندنی برای قرن‌هاست تصریح کرد: توجه به نوع ادبیات و دوران انتقال، لازمه‌ای برای نگهداری این پیام برای نسل‌های آینده است.
این نویسنده اظهار کرد: از جنگ تحمیلی بیش از 3 دهه گذشته و تازه چندسالی است که نویسندگان به عرصه دفاع مقدس ورود پیدا کرده‌اند و در جمع آوری خاطرات بازماندگان این واقعه بزرگ تلاش می‌کنند در حالیکه برای بیان خاطره هر چقدر به زمان وقوع آن نزدیکتر باشیم نوشتار ملموس‌تر خواهد بود.  
خانم عرفانی از دیگر نویسندگان حاضر در این جلسه، توصیف مو به موی صحنه را از کارهای جذاب این نویسنده برشمرد و این سبک را باعث جذابتر شدن اثر دانست.
وی خاطرات بیان شده در این کتاب را تجمعی از هیجان، غم و شادی دانست و تصریح کرد: کلمات در این کتاب زنده و قابل لمس شدن هستند و فضا و انسان‌های اطراف در این کتاب به خوبی توصیف شده‌اند.
خانم اشرف پهلوان قمی؛ نویسنده اثر که تحصیلات حوزوی و تحصیلات دانشگاهی در رشته مامایی را در کنار هم دارد، نوشتن خاطرات را دارویی برای التیام دردهایی عنوان کرد که طی ایام خدمت خود به بیماران در شرایط کرونایی بر وی وارد شده است.
در این جلسه بخش‌های مختلف این کتاب در فواصل برنامه توسط حاضران خوانش شد و نویسنده در خصوص آن به ارائه توضیحاتی پرداخت.  
کتاب سپیددار اثر اشرف پهلوانی قمی است که در اولین نوبت چاپ خود توسط انتشارات معارف در شمارگان یکهزار جلد به چاپ رسیده است. این کتاب راست قامتی و ایستادگی مدافعان سلامت در دوران کرونا را به خوبی به نمایش کشیده است

منابع:
https://library.razavi.ir/fa/333530/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%81%D8%B9-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%C2%AB%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.