تنهاترین عاشق، عاشق ترین تنها!
۱۴۰۱-۰۹-۲۰
نویسنده کتاب جناب آقای نصرالله قادری در این کتاب سعی کرده است یاران حضرت مصطفی (ص)؛  سلمان، ابوذر، بلال و مقداد را ادراک کرده و تصویری حقیقی از آنها ارائه نماید.

کتاب تنهاترین عاشق، عاشق ترین تنها! نوشته  نصرالله قادری توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است. 
آنچه که در کتاب « تنهاترین عاشق، عاشق ترین تنها! » می خوانیم تاریخ نیست، اما سندیت تاریخی دارد و به عنوان یک اثر هنری خلق شده است. نویسنده سعی کرده است از یاران حضرت مصطفی (ص)؛  سلمان، ابوذر، بلال و مقداد را ادراک کرده و تصویری حقیقی از آنها ارائه نماید. نکتۀ قوت کتاب حاضر خلق پذیرفتن فضایی است که ماجراهای رمان در آن رخ می‌دهد، فضایی که خلق آن حاصل اشراف نویسنده بر جزئیات زندگی شخصیت محوری رمان و تاریخ آن روزگار است. 
 نویسنده کتاب آقای نصرالله قادری در مقدمه کتاب می گوید: این عمل نیازمند تحقیق گسترده است. من سعی کرده ام همه منابعی که در توان من است را مطالعه کنم. منابع اصیل برادران اهل سنت و منابع شیعه؛ پیروان راستین مولای عدالت را. اما من تاریخ نویس و سرگذشت نامه نویس نیستم. من تصور می کنم که نویسنده ام. پس تقلید به علاوه تخیل و خلق پدیده تازه را مدنظر داشته ام . از همان وقت که طرح این چهارگانه در ذهنم شکل گرفت، تا وقتی که اولینش به نام « ناله های عشق» متولد شد و اینک که دومین پاره آن « تنهاترین عاشق، عاشق ترین تنها!» زاده می شود و آنک آبستن « شور شیرین عشق » هستم؛ پی جوی شیوه ای بودم که تمامیت این چهارگانه را در خود جای دهد. به مدد او یافتمش یا تصور می کنم که یافته ام. پس بدیهی است که همه این چهارگانه از یک شیوه اما سبک های مختلف تبعیت کند. 
درباره نویسنده: نصرالله قادری
نصرالله قادری متولد سال 1339 در سمنان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت‌مدرس و کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر بوده و به‌عنوان کارگردان، منتقد، نویسنده، مدرن سینما و تئاتر شناخته می‌شود.
از فعالیت‌های هنری قادری در زمینه نمایش می‌توان نویسندگی، کارگردانی، نویسندگی و بازیگری اشاره کرد. قادری علاوه بر تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی، داوری چندین جشنواره معتبر تئاتر و شرکت در سخنرانی و کنفرانس‌های داخلی و خارجی همچون فرانسه، آمریکا، آلمان، لهستان، هند و... چند دورۀ آموزشی در این زمینه را در خارج از کشور گذرانده است. نصرالله قادری سابقۀ همکاری با مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در زمینه نشست تخصصی درام‌نویسی با موضوع «هم‌نشینی فن و تکنیک و کشف و شهود در فرایند خلق درام» را دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.