مقالات آتشی، نقدها و مقالات ادبی منوچهرآتشی
۱۴۰۱-۰۹-۲۰
آتشی، به غیر از شاعری، وجه های ناشناخته ی دیگری نیز دارد. آتشی مترجم، آتشی داستان نویس، آتشی نمایشنامه نویس، آتشی بازیگر، آتشی ژورنالیست و در نهایت ادیب

گردآوری و تنظیم کتاب مقالات آتشی، نقدها و مقالات ادبی منوچهرآتشی کار آقای محسن میرکلایی می باشد. 
 منوچهرآتشی بی گمان از چهره های بی نظیر شعر معاصر ایران است. تا کنون درباره ی آثار و اشعار ایشان نقدها و کتاب های زیادی نوشته شده است. اما آتشی، به غیر از شاعری، وجه های ناشناخته ی دیگری نیز دارد. آتشی مترجم، آتشی داستان نویس، آتشی نمایشنامه نویس، آتشی بازیگر، آتشی ژورنالیست و در نهایت ادیبی با نگاهی خوانش گر و منتقد که خیلی از این وجوه برای مخاطب هنر و ادبیات معاصر ناشناخته مانده است. غیر از نقدها و نوشته های پراکنده آتشی که در مجلات و گاهنامه های ادبی کشور مانند پرهون، فردوسی، گیله وار، بازار رشت، دنیای سخن، تکاپو و ... منتشر شده اند، نویسنده کتاب آقای محسن میرکلایی سه دوره نوشتن مقاله و نقد ادبی را به صورت متمرکز در زندگی منوچهرآتشی یافته، که به ترتیب زیر است: 
الف: همکاری با مجله ی تماشا، آتشی که در سال های 1353 تا 1357 در این مجله حضوری ثابت داشت و به غیر از نوشتن مقاله به معرفی و انتشار آثار شاعران جوان، خصوصاً شاعران موج ناب نیز می پرداخت. 
ب: همکاری با مجله ی « عصر پنجشنبه»، دوره ی انتشار این نشریه از مهرماه 1377 آغاز شده بود و در چند شماره ابتدایی آن آتشی مقاله های دنباله داری درباره نیما و شعر معاصر ایران با عنوان « شعر: ممکن ها و ناممکن ها و مُمَکّن های آن» منتشر کرد.
ج: همکاری با ماهنامه ی کارنامه، از سال 1377 تا توقف آن در سال 1383، آتشی غیر از مسئولیت دبیر شعر این مجله به نوشتن مقاله درباره شعر و داستان نیز می پرداخت. 
مقالات گردآوری شده بر اساس تاریخ انتشار و موضوع ها تنظیم و تدوین شده است. که گردآوری آن ها را در سه بخش گنجانده است:
1-    درباره شعر و شاعری
2-    نیما و همسایه های شعر معاصر از نگاه آتشی
3-    درباره ی داستان و نمایش نامه 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.