رمانهای معاصر فارسی
۱۴۰۱-۰۹-۲۴
این کتاب ویژگی های فنی و خصوصیات محتوایی و ساختاری رمان ها را شامل می شود؛ زمان و مکان وقوع حوادث، نام شخصیت های مهم و همچنین نوع رمان و نیز زاویه دیدی که نویسنده به کار گرفته، از جمله اطلاعاتی است که به صورت فشرده در اختیار مراجعه کننده قرار می گیرد

رمانهای معاصر فارسی نوشته  میمنت میرصادقی ( ذوالقدر ) توسط انتشارات نیلوفر به چاپ رسیده است. 
کتاب « رمانهای معاصر فارسی » ویژگی های فنی و خصوصیات محتوایی و ساختاری رمان ها را شامل می شود؛ زمان و مکان وقوع حوادث، نام شخصیت های مهم و همچنین نوع رمان و نیز زاویه دیدی که نویسنده به کار گرفته، از جمله اطلاعاتی است که به صورت فشرده در اختیار مراجعه کننده قرار می گیرد. گذشته از آن، در چند صفحه، پیرنگ یعنی شبکه استدلالی حوادث و به عبارت دیگر فشرده وقایع داستان نیز فراهم آمده است تا پژوهنده به موضوع و تا حدودی به خطوط کلی و اساسی آن دست یابد. شرح کوتاهی زیر عنوان « شرح و تفسیر» در مورد هر رمان نوشته شده تا شناختی کلّی از کم و کیف آن ها به دست دهد. این شرح با آنکه طبیعتاً و به ناچار حاصل نظر و برداشت شخصی است، به هیچوجه جنبه نقد و ارزیابی ندارد، زیرا هدف اصلی از تألیف این کتاب، دادن اطلاعات درباره رمان هاست نه نقد و بررسی  آن ها. چند صفحه ای هم از هر رمان انتخاب شده تا هم نمونه ای از ویژگی های نثر و شیوه نگارش نویسنده در دسترس پژوهنده باشد و هم بعضی از جنبه های فنی رمان، از جمله زاویه دیدی که در آن به کار رفته نشان داده شود. 
بدین ترتیب هر پژوهشگری با مراجعه به این کتاب، پیش از شروع کار به اطلاعاتی ضروری و اساسی و برداشتی کلی در مورد موضوع کار خود دست می یابد و برحسب هدف و زمینه کار، از این اطلاعات بهره می گیرد. چه بسا این اطلاعات او را از مطالعه بعضی رمان ها بی نیاز کند یه به عکس به مطالعه رمان یا رمان هایی رهنمون شود.
ترتیب تنظیم اطلاعات به گونه ای است که مراجعه کننده، نخست، خیلی سریع اطلاعات لازم را چه از نظر خصوصیات کتابشناسی و چه از نظر جنبه های فنی در مورد هر رمان به دست می آورد. سپس در صورت نیاز با خواندن « شرح و تفسیر» به شناخت بیشتری از رمان دست می یابد و اگر ضروری دید با خواندن پیرنگ و فشرده رمان، از مضمون و موضوع آن مطلع می شود و با مطالعه چند صفحه از اصل رمان، به خصوصیات نثر و شیوه نگارش و تکنیک نویسنده پی می برد.  
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.