سربلند
۱۴۰۱-۱۱-۰۲
کتاب سربلند روایتی است از انتخاب‌های محسن حججی در زندگی که او را به آنچه می‌خواست، رساند؛

محسن حُجَجی (۲۱ تیر ۱۳۷۰ – ۱۸ مرداد ۱۳۹۶) یک نظامی از نیروهای ایرانی موسوم به « مدافع حرم » بود که در عملیاتی در گذرگاه مرزی الولید (منطقه مرزیِ بین سوریه و عراق) به‌وسیله نیروهای داعش به اسارت در آمد و پس از دو روز به قتل رسید.
کتاب سربلند نوشته محمدعلی جعفری است . نشر شهید کاظمی این کتاب را روانه بازار کرده است. این اثر، زندگی شهید مدافع حرم، محسن حججی، را روایت می‌کند. در این کتاب، روایت زندگی یک جوان ۲۷ساله را می‌خوانید.
کتاب سربلند روایتی است از انتخاب‌های محسن حججی در زندگی که او را به آنچه می‌خواست، رساند؛
روایتی به زبان دوستان و نزدیکان و آنهایی که چند صباحی با این فرد بوده‌اند و در کنار او زیسته‌اند و با اشک‌ها و لبخندهایش گریسته یا خندیده‌اند.
محمدعلی جعفری کتاب سربلند را در ۶ بخش نوشته است. در انتها نیز آلبوم تصاویر و اسناد قرار داده شده است.
این کتاب به‌وسیله دوستان، همکاران و اقوام و خانواده محسن حججی روایت شده است.
کتاب، تاکنون به چاپ شانزدهم و شمار ۴۰۰۰۰ نسخه رسیده است.
در پشت جلد این اثر اینگونه درج شده است؛
برگشتم به حاج سعید گفتم: «آخه من چطور این بدن ارباً اربا رو شناسایی کنم؟» خیلی به‌هم ریختم. رفتم سمت آن داعشی. یک متر رفت عقب و اسلحه‌اش را کشید طرفم. سرش داد زدم: «شما مگه مسلمون نیستید؟» به کاور اشاره کردم که مگر او مسلمان نبود؟ پس سرش کو؟ چرا این بلا را سرش آوردید؟ حاج سعید تند تند حرف‌هایم را ترجمه می‌کرد. آن داعشی خودش را تبرئه کرد که این کار ما نبوده و باید از کسانی که او را برده‌اند «القائم» بپرسید. فهمیدم می‌خواهد خودش را از این مخمصه نجات دهد. دوباره فریاد زدم که کجای اسلام می‌گوید اسیرتان را این‌طور شکنجه کنید؟ نماینده داعش گفت: «تقصیر خودش بوده!» پرسیدم به چه جرمی؟ بریده‌بریده جواب می‌داد و حاج سعید ترجمه می‌کرد: «از بس حرصمون رو درآورد؛ نه اطلاعاتی به ما داد، نه اظهار پشیمونی کرد، نه التماس کرد! تقصیر خودش بود...!»


 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.