پویش مطالعاتی «عصر مقاومت» با محوریت «کتاب حاج جلال»
۱۴۰۱-۱۱-۲۴
این پویش با محوریت «کتاب حاج جلال» از انتشارات سوره مهر بوده که بر اساس خاطرات «حاج جلال حاجی بابایی» گردآوری و تنظیم شده است.

توسط مجموعه رسانه‌ کتاب «پنج و هفت»؛ پویش مطالعاتی «عصر مقاومت» آغاز شد

پویش مطالعاتی «عصر مقاومت» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی نسل جوان با ایثارگری و تلاش‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در زمان جنگ، به همت بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و مرکز رسانه‌ی کتاب «پنج و هفت» از ۱۲ بهمن آغاز شده است و تا پایان اسفند ادامه دارد.
این پویش با محوریت «کتاب حاج جلال» از انتشارات سوره مهر بوده که بر اساس خاطرات «حاج جلال حاجی بابایی» گردآوری و تنظیم شده است. این کتاب یکی از فصیح‌ترین آثار از ادبیات جنگ مردمی و روستایی بوده که نویسنده آن کوشیده است تا با استفاده از خاطرات پدر دو شهید تصویری کوتاه و رسا از نحوه درگیری مردم عادی و روستانشین با دشمنان ایران در زمان جنگ و ایام دفاع مقدس را به تصویر بکشد. این کتاب، عاشقانه‌ای است پر از صداقت،‌ احساس و پاکیزگی روستایی.
کتاب «حاج جلال» فصیح ترین اثر از ادبیات جنگ است که مردم عادی با آن درگیر بودند. حاج جلال و پسرانش برای جنگ تربیت نشده بودند اما نان شان را از زمین درمی آوردند و حالا زمین شان در خطر بود. باید چه می کردند. دست به کار شدند تا از زمین و سرزمین خود دفاع کنند. حدس و گمان مان درست از آب درآمد و خانم نظری توانست حق مطلب را در نویسندگی این اثر به درستی ادا کند. به شکلی که لحن ها و صداها درست از کار درآمده است. کتاب حاج جلال عاشقانه ای است پر از صداقت، احساس و پاکیزگی روستایی. در این کتاب متوجه می شوید که حاج جلال چگونه ازدواج کرد و به زندگی پرداخت. سنت هایی که در کتاب می بینیم هر چند ممکن است امروز برخی از آنها کمرنگ شده باشد اما در کتاب این سنت ها به درستی و خوب منعکس شده است.
بریده‌ای از کتاب حاج جلال
هشت هفت کیلومتر با قایق توی آب رفتیم تا رسیدیم به اول کانال ماهی و آنجا پیاده شدیم. کانال سیمانی بود و پر بود از جنازه عراقی ها. چهار دست و پا مجبور شدیم از روی آن ها رد شویم. پایم می افتاد روی شکم باد کرده شان و صدا می داد.چندبار وسط راه عق می زدم. اما باید می رفتیم، با همه احتیاطی که می کردم، آن قدر چهار دست و پا رفتیم که دست ها و زانوهایم تاول زد.
علاقمندان برای شرکت در این پویش تا پایان اسفند فرصت دارند تا پس از مطالعه کتاب «حاج جلال» به پرسش‌های انتهایی کتاب پاسخ داده و جواب‌های خود را در قالب‌های تعیین شده از طریق پیامک برای دبیرخانه پویش "عصر مقاومت" ارسال و از جوایز میلیونی آن بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.