کتاب داستان‌ها و افسانه‌های مردم فرانسه
۱۴۰۲-۰۱-۱۹
کتاب حاضر، مشتمل بر برخی از داستان‌ها از افسانه‌ها و قصه‌های کهن فرانسه است. داستان‌های این کتاب به خاطر سادگی و معمولی بودن، محتوایی آشنا و خودمانی دارن

کتاب داستان‌ها و افسانه‌های مردم فرانسه، نوشته جمعی از نویسندگان؛ توسط سرکارخانم فریبا جعفرزاده به زیبایی ترجمه شده است . 
از جمله کسانی که در دنیا اقدام به جمع آوری افسانه های عامیانه و مردمی کردند، برادران گریم بودند. بسیاری از قصه هایی که برادران گریم جمع آوری نموده اند از منابع فرانسوی و از داستان های قرن چهاردهم و حکایت های کوچک قرن شانزدهم و ادبیات احساسی گرفته شده است. 
کتاب حاضر، مشتمل بر برخی از داستان‌ها از افسانه‌ها و قصه‌های کهن فرانسه است. داستان‌های این کتاب به خاطر سادگی و معمولی بودن، محتوایی آشنا و خودمانی دارند و حوادث و قصه‌ها آن‌قدر ساده‌اند که بسیاری از ما ممکن است هر روز در زندگی خود با آن‌ها روبه‌رو شویم. این کتاب تعداد اندکی از افسانه‌های مردمی را در برمی‌گیرد که از نویسندگانی چون برادران گریم، هانس کریستیان اندرسون (نویسنده دانمارکی)، اسکار وایلد و غیره تهیه و تنظیم شده است که اگر ما ( پدران و مادران ) این گونه افسانه ها را برای کودکان خود بگوییم و بخوانیم بهترین دلگرمی را به آنان خواهیم داد. 
فهرست کتاب:
 نوازنده ی فلوت، شاهزاده ی خوشبخت، شیطونک پشمالو، ماجرای خیاط شجاع، سنگ دریایی، پسرک ماه نشین، اور کوچولو و سگ آبی، ک لی لی حلزون کوچولو، شاهزاده و باد شمال، مادرغازها، آسیابان دروغگو و پادشاه طمعکار، قوهای وحشی، پینه دوز و کوتوله ها، نوازندگان شهر برم، درختی که آواز می خواند، رپونس، هرچه پدربزرگ بگوید، پسرک نان ادویه ای
قسمتی از متن کتاب:
یکی بود یکی نبود، در زمان های دور، در دهکده ای میان جنگل، پیرزنی زندگی می کرد که خیلی فقیر بود.  او یک نوه به اسم روبین و سه غاز به نام های ماتیلو، فانی و پرسی داشت. پیرزن غازها را آن قدر دوست داشت که مردم دهکده او را « مادر غازها » صدا می زدند. 
یک روز آقای بارون به در خانه پیرزن بیچاره آمد و ...
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.