کتاب خاتون و قوماندان
۱۴۰۲-۰۲-۱۹
نشست رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر «کتاب خاتون و قوماندان» ۲۲ اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود.

از تقریظ رهبر انقلاب بر «کتاب خاتون و قوماندان» به عنوان جدیدترین تقریظ رهبری ۲۲ اردیبهشت ماه در مشهد و همچنین در نمایشگاه کتاب 1402 رونمایی می‌شود.

سید سجاد جلینی ابراز کرد: این مراسم به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب همزمان با دهمین سالگرد تاسیس لشکر فاطمیون در مشهد مقدس برگزار و به صورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR  و شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

وی اظهار کرد: «خاتون و قوماندان» روایت زندگی خانم ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده برجسته و پرافتخار  لشکر فاطمیون است که در ۳۳۶ صفحه به قلم خانم مریم قربانزاده نوشته و توسط نشر ستاره‌ها چاپ و منتشر شده است.

جلینی در خصوص زندگی‌نامه این شهید  بیان کرد: علیرضا توسلی معروف به ابوحامد ۱ مهر ۱۳۴۱ در افغانستان به دنیا آمد و ۹ اسفند ۱۳۹۳ در سوریه، شهر درعا شهید شد. 

وی ادامه داد: او فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون بود. تمام زندگی‌اش را رزمنده بود و در جبهه‌ها جنگید. با شروع جنگ ایران و عراق به کردستان رفته و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت.

مدیر نشرستاره‌ها گفت: وقتی جنگ ایران و عراق به پایان رسید، برای جنگ با ارتش شوروی به افغانستان رفت و دوباره در سال ۷۴، زمانی که نیروهای طالبان در افغانستان روی کار آمده بودند، دوباره به افغانستان رفت. در این میان با ام البنین ازدواج کرد. این ازدواج یک پسر به نام حامد و دو دختر برای آن‌ها به ارمغان آورد. 

وی ادامه داد: زمانی که بحران سوریه، آغاز شد، او در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ راهی سوریه شد و یک سال بعد در نبرد با جبهه النصره شهید شد و آرامگاه او در مشهد است.

مدیر نشرستاره‌ها ابراز کرد: «کتاب خاتون و قوماندان» ۲۲ اردیبهشت در مراسمی در مشهد و سپس ۲۷ اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران  رونمایی خواهد شد.

کتاب «خاتون و قوماندان» که به‌عنوان یکی از آثار برگزیده کتاب سال خراسان رضوی در سال 1399 شناخته شد، اولین اثر مکتوب درباره زندگی «شهید علیرضا توسلی» فرمانده لشکر فاطمیون است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.