کتاب راز سر به مهر
۱۴۰۲-۰۵-۱۷
این کتاب مجموعه ای از بیست و چهار داستان کوتاه از پانزده نویسنده است که در فاصله زمانی سی و پنج سال پیش تا سال انتشار نوشته شده اند

معرفی کتاب راز سر به مهر: برگزیده سی و پنج سال ادبیات داستانی عاشورا نوشته  :حسین حداد
راز سر به مهر مجموعه ای از بیست و چهار داستان کوتاه از پانزده نویسنده است که در فاصله زمانی سی و پنج سال پیش تا سال انتشار نوشته شده اند. این داستان ها را مرحوم حسین حداد گردآوری کرده و در ابتدای هر کدام ضمن ارائه مشخصات نویسنده تحلیلی کوتاه هم بر داستان نوشته است. او در این کتاب آثاری از سید مهدی شجاعی، قیصر امین پور، محمدرضا بایرامی، زهرا زواریان، مجید شاه حسینی، داوود غفارزادگان و... ارائه کرده است. بیشتر داستان های این مجموعه پیش از قرار گرفتن در کنار هم به طور مجزا و یا در کنار آثاری دیگر توسط ناشران مختلف منتشر شدند اما حداد آن ها را در فاصله زمانی ذکر شده از ادبیات عاشورایی انتخاب کرده و در کنار هم در یک مجموعه قرار داده است. ارائه مضمون عاشورا در قالب داستان امروز، تقارن جبهه های مقاومت در دفاع مقدس با عاشورا و نگاه تازه به مقوله و موضوع کربلا و نیز برگزیده شدن در جشنواره ها و همایش های مرتبط از جمله معیارهای انتخاب داستان های این مجموعه است. 
پشت جلد کتاب نوشته شده:
افتاده بود در چند متری حادثه و هنوز از شاهرگش خون بیرون می زد ته مانده های خون رگ هایش از حاشیه زخم چاک چاک فرو می ریخت و زمینه تشنه را سیراب می کرد و مثل مشک سوراخ سوراخ ابوالفضل در نخلستان های کنار شط از خون تهی می شد هنوز گرم بود و فاصله شاهرگ تا خاک به واسطه یک خط خون به هم می پیوست و آخرین تپش های نبض او را از کار مینداخت.
سخنی درباره نویسنده:
حسين حداد (1339 - 1385) نويسنده و قرآن‌پژوه ایرانی می باشد. آثار متعددی از وی در زمينه‌ی كتاب‌شناسی و فهرست‌نگاری و نقد ادبيات دينی و دفاع مقدس كودك و نوجوان منتشر شده كه از آن جمله می‌توان به مجموعه‌ی «كتاب‌شناسی قصه‌های قرآنی»، مجموعه‌ی «كتاب‌شناسی قصه‌های جنگ» و «گردآوری مجموعه مقالات محمدرضا سرشار» اشاره كرد. حسين حداد در سال ١٣٣٩ در شهرستان ساوه به دنيا آمد. وي نويسندگي را در سال‌هاي پاياني دهه شصت به طور جدي دنبال كرد و از سال ١٣٧١ بعد از اخذ مدرك ليسانس در رشته ادبيات فارسي دانشگاه تهران به انتشار آثار خويش كه عمدتا در زمينه ادبيات داستاني قرار داشت اقدام نمود، در كنار آن حضور فعال و مؤثري در عرصه اجتماعي و مديريتي امور فرهنگي و ادبيات داستاني داشت كه عضويت در شوراي سردبيري همايش ادبي هنري عاشورا، مدير دفتر پژوهش‌هاي ادبي حوزه هنري، دبير هيئت داوران چهار دوره مسابقات بزرگ «نويسندگان جوان و جوانان نويسنده از سال ١٣٨٠ تاكنون » بخشي از اين فعاليت‌ها را تشكيل مي‌دهند.
 

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.