مروری بر خاطرات مروجان حجاب؛ از ادب حاج آقا تا دختری که مادرش را با حجاب کرد
۱۴۰۲-۰۹-۲۲
اگر الان از صف بروم برای رعایت حال فردی خودم، مردم می‌گویند این آخوندها را ببینید ، اجتماعی نیستند و از جمع فرار می‌کنند به این نتیجه رسیدم که با حداکثر احترام، یک خواهش اجتماعی و بشری از این خانم داشته باشم

برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید بر افزایش آگاهی افراد تاکید کرد و باید دیدگاه اسلام به طور جامع و زیبا در زمینه ضرورت، فلسفه و فواید عفاف و تأثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی بیان شود تا زمینه پذیرش فطری و درک حقیقت عقلانی و منطقی حجاب برای جوانان فراهم شود.

 

این مسئولیت علاوه بر اینکه بر عهده تک تک افراد جامعه است، بیش از هر چیز بزرگ بر عهده مبلغان است؛ چه مبلغانی که به شیوه چهره به چهره به امر تبلیغ می‌پردازند و چه آنان که با قلم خویش در رسانه‌های جمعی و به ویژه فضای مجازی به فعالیت مشغول هستند.

 

در کتاب «پوشش و آرامش» 41 خاطره تبلیغی در عرصه ترویج حجاب و عفاف آمده است که مبلغان مختلف در شرایط متفاوت برای تشویق دیگران به حجاب از آن استفاده کرده‌اند در ادامه مروری داریم بر این کتاب و تعدادی از این خاطرات جالب را با هم می‌خوانیم:

 

حجت الاسلام والمسلمین گل زاده/ اگر همه با ادب باشند....

 

سفر تبلیغی به مشهد رفته بودم. نزدیک حرم نانوایی سنگکی بود. من به نانوایی رفتم تا نان بخرم. زمان شلوغی زائر بود. خانمی با وضعیت بد حجاب و آرایش غلیظ توی صف ایستاده بود. جمعیت زیاد بود و خیلی از آقایان به خانم نگاه می‌کردند با خودم گفتم: «اگر الان از صف بروم برای رعایت حال فردی خودم، مردم می‌گویند این آخوندها را ببینید ، اجتماعی نیستند و از جمع فرار می‌کنند به این نتیجه رسیدم که با حداکثر احترام، یک خواهش اجتماعی و بشری از این خانم داشته باشم. جلو رفتم و گفتم سلام علیکم حالتان خوب است؟»

 

گفت: «علیک سلام، ممنون حاج آقا.» با نهایت احترام گفتم از شما به عنوان یک برادر خواهش می‌کنم این چند لحظه‌ای رو که در نانوایی به اجبار هستیم عنایت کنید حجابتون رو بهتر رعایت کنید. زن فوری کل سرش را با شال پوشاند و گفت: «آگه همه این جوری مؤدبانه و احترام آمیز با آدم حرف بزنند کل جامعه گلستان میشه. یک عده، بقیه رو بی دین و ایمان میدونن بابا ما هم مسلمانیم باور کنید.

کتاب «پوشش و آرامش (خاطره نگاری تبلیغی در عرصه ترویج حجاب و عفاف)» اثر سید طاهره موسوی، فاطمه جوادی، احمد نوری و فاطمه تقی‌زاده در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 152 صفحه تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.