سومین نشست ادبی شمس در سال 1403، معرفی کتاب نی بی صدا
۱۴۰۳-۰۶-۲۷
سومین نشست ادبی شمس در سال 1403 اختصاص دارد به معرفی کتاب نی بی صدا: زندگینامه داستانی شهید محمد جواد قربانی نوشته زهرا سلحشور که توسط نشر روایت فتح به چاپ رسیده است. این نشست در تاریخ 29 شهریور برگزار می شود.

سومین نشست ادبی شمس در سال 1403 اختصاص دارد به معرفی کتاب نی بی صدا: زندگینامه داستانی شهید محمد جواد قربانی نوشته زهرا سلحشور که توسط نشر روایت فتح به چاپ رسیده است. 
این نشست در تاریخ 29 شهریور در آستانه ی هفته ی دفاع مقدس در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس ساعت 9 صبح برگزار می شود. در این نشست خانم مریم عرفانیان، نویسنده دفاع مقدس بعنوان دبیر نشست شرکت می کنند. کارشناس نشست جناب آقای محمد خسروی راد هستند. از بزرگوارانی که به ادبیات حوزه دفاع مقدس علاقمند هستند دعوت می شود در این نشست شرکتت کنند. 
معرفی کتاب:
کتاب «نی بی‌صدا» زندگی‌نامه شهید محمدجواد قربانی است. این شهید در منطقه آبکوه مشهد به دنیا آمد. پدرش ابراهیم، دامدار بود و مادرش منصوره نام داشت. دانشجوی رشته پزشکی بود به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. یازدهم فروردین ۱۳۶۵، با اصابت گلوله کالیبر ۵۰ به ناحیه شکم به شهادت رسید. پیکر او هنوز به خاک وطن برنگشته است ومزارش در بهشت رضا مشهد خالی است. 
برای این کتاب نویسنده سرکار خانم زهراسلحشور با اعضای خانواده شهید وهمرزمان وهم محله ای هایش مصاحبه کرده است و توسط انتشارات روایت فتح در ۲۸۰ صفحه و با قیمت ۱۵۵ هزار تومان منتشر و راهی نمایشگاه کتاب شد. 
سخنان نویسنده در مورد کتاب نی بی صدا:
سلحشور درباره کتاب تازه خود با عنوان «نی‌بی‌صدا» گفت: این کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید محمدجواد قربانی است، شهیدی که متولد مشهد است و در جو آن زمان در دوره محمدرضا شاه به مدرسه رفته و در انقلاب اسلامی با اینکه نوجوان بود، نقش داشت، یک فعال اجتماعی، یک حامی برای خانواده، بک بازوی قوی برای پدر و یک دوست خوب و همراه برای هم‌محله‌هایش بود. کسی که باستانی کار بود و قدرت بدنی زیادی داشت و برای کمک به دیگران از این قدرت بدنی استفاده می‌کرد. شهیدی که راه را به خوبی تشخیص داد و تصمیم درستی که گرفت او را تبدیل به قهرمان کرد.
 

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.