اولین نشست ادبی خوانش متون کهن: نعت پیامبر در منطق‎الطیر عطار
۱۳۹۶-۱۰-۱۳
اولین نشست بازخوانی متون کهن ادبی پارسی به مناسبت مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم

گزارش اولین ضیافت ادبی و شعرخوانی

1395/2/23 پنجشنبه

  گزارش اولین ضیافت ادبی و شعرخوانی

آموزه های فرهنگی اصیل ما ایرانیان در ادبیات فارسی به قدری ارزشمند است که می تواند راهگشای بسیاری از مسائل زندگی امروز باشد.

با هدف ترویج خواندن متون ادبی کهن اولین نشست بازخوانی متون کهن ادبی پارسی به مناسبت مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با موضوع:

" نعت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از کتاب منطق الطیر عطار "

اتاق کنفرانس مدیریت اسناد واقع در طبقه همکف ساختمان بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی سه شنبه 21 اردیبهشت ماه 1395 ساعت 9 الی 10/30 برگزارشد.

این ضیافت به دعوت آموزش سازمان و با حضور همکاران ادب دوست سازمان انجام شد. سخنران این نشست جناب آقای دکتر زاهدی ریاست محترم سازمان که ذوق ادبی ایشان محرک این محفل بوده و در حضور همکاران علاقمند به ادب پارسی با ارائه توضیحات درباره اهمیت توجه به زبان پارسی و خوانش صحیح متون کهن و خواندن ابیاتی در نعت رسول گرامی و بعثت منتخب از منطق الطیر عطار که حسن انتخاب آن برای اولین جلسه نشست ادبی توسط استاد ادبیات پارسی و مشاور محترم کتابخانه تخصصی ادبیات جناب آقای دکتر کرامتی مقدم و هم‌اندیشی مسئولان محترم بود به جذابیت محفل افزود.

همچنین با توجه به نزدیکی برگزاری این نشست به روز بزرگداشت حکیم حماسه فردوسی بزرگ 25اردیبهشت و نیز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری 28 اردیبهشت ماه جلالی متنی توسط کتابدار کتابخانه تخصصی ادبیات متنی در گرامیداشت این دو مناسبت خوانده شد.
به نقل از آستان نیوز

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.