افزون بر 1000 نفر میهمان زنگ‌کتاب‌های آستان قدس رضوی در مشهد
۱۳۹۷-۰۹-۱۸
تنها در طول یک ماه، کتابداران آستان قدس رضوی 31 زنگ کتاب را در مراکز مختلف در مشهد به صدا درآوردند. بیش از هزار نفر، مخاطب این سری از برنامه‌های زنگ کتاب بودند.

افزون بر 1000 نفر میهمان زنگ‌کتاب‌های آستان قدس رضوی در مشهد

تنها در طول یک ماه، کتابداران آستان قدس رضوی 31 زنگ کتاب را در مراکز مختلف در مشهد به صدا درآوردند. بیش از هزار نفر، مخاطب این سری از برنامه‌های زنگ کتاب بودند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در طولکتابداران آستان قدس رضوی در قالب طرح زنگ کتاب، در مراكز متقاضي همچون مهد كودك، مدارس، مؤسسات و مراكز نگهداري افراد بي‌سرپرست و بَد سرپرست حضور یافتند. در این اقدام، کتابداران، کتاب را از ديوارهاي كتابخانه بيرون آوردند و براي آنان كه امكان حضور در كتابخانه را ندارند، در 31 زنگ کتاب، به معرفی و خوانش کتاب‌های برتر پرداختند.
رئیس ادارۀ کتابخانه‌ عمومی آستان قدس رضوی اظهار داشت: این اقدام که از ابتدای سال جاری در حال انجام است، در آبان‌ماه و به مناسبت هفتۀ کتاب، با قدرت بیشتری ادامه پیدا کرد که در نتیجۀ آن، 31 زنگ کتاب در 16 مرکز در سطح شهر مشهد نواخته شد و بیش از یک‌هزار و صد مخاطب کودک تا بزرگسال، میهمان سلسله‌برنامه های زنگ کتاب شدند. وی افزود: در این فرایند، حدود 80 کتاب در موضوعات متفاوت به مخاطبان معرفی و برای آنان خوانش شده است.
محمد مشایخی از عناوین برخی کتاب‌های معرفی شده نام برد و اظهار داشت: «در کربلا چه گذشت» به قلم محمدرضا خوشدل، «بچه‌ها آشتی‌آشتی» از رضا نعمتی، «جوجۀ دوست‌داشتنی» نوشتۀ سحر قدس شریفی، «جای پای خداوند در هر معجزه» از فرانک سالاری، «امین‌ترین دوست» از کلر ژوبرت، «زندگی امام ر ض ا» به قلم مجتبی عبدی، «ضرب‌المثل‌های ایرانی» نوشتۀ مهتاب منصوری، «عطر سیب» از حامد حجتی، «مهارت‌های یادگیری» به قلم حسین وفابخش و «زندگی یعنی رونوشت باورهایت» از نفیسه معتکف، بخشی از کتاب‌هایی است که در سلسله برنامه‌های زنگ کتاب در این ماه برای مخاطبان مراکز مختلف معرفی و خوانش شده است.
گفتنی است طرح فرهنگی زنگ كتاب با هدف ترويج فرهنگ مطالعه از ابتداي سال جاري از سوی کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی و به مناسبت‌های روز، در مراكزي نظير مركز توان‌يابان، مدارس و مؤسسات متقاضی برای گروه‌های مختلف سنی اجرا شده است.
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.