ششمین نشست ادبی: حکایت رفتن گرگ و روباه در خدمت شیر به شکار
۱۳۹۶-۱۰-۱۷
  در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار و در ادامه برپایی سلسله ضیافتهای ادبی بازخوانی متون کهن به همت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ششمین نشست ادبی این سازمان برگزار شد.

ششمین نشست ادبی

1395/8/20 پنجشنبه

کمالی پور

  در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار و در ادامه برپایی سلسله ضیافتهای ادبی "بازخوانی متون کهن" به همت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ششمین نشست ادبی این سازمان برگزار شد. در این نشست که جمعی از ادب دوستان سازمان حضور داشتند حکایت رفتن گرگ و روباه در خدمت شیر به شکار،خوانش و توسط دکتر سیدعلی کرامتی مقدم؛ استاد ادبیات فارسی، بررسی و تحلیل شد.  دکتر کرامتی مقدم؛ استاد ادبیات فارسی ابراز کرد: در این حکایت مثنوی، مسائلی ماننند نقش طمع در آسیب زدن به انسان، تسلیم بودن کامل در برابر حق، راضی بودن به صلاح و رضای خداوند، عدم ابراز وجود در برابر معشوق ازلی، گردش ایام، عدم قضاوت از روی ظاهر، کنار گذاشتن تکبر و غرور و عبرت گرفتن از سرگذشت دیگران توسط مولانای جان در قالب تمثیل حکایت شده است. همچنین در این ضیافت، استاد اکبر مناف زاده، نویسنده کتاب" نور عشق حافظ" میهمان برنامه با محوریت این کتاب به معرفی بیشتر حافظ آسمانی پرداخت.

با سپاس از برگزار کنندگان این محفل ادبی بویژه آموزش سازمان و همکاران شرکت کننده در این نشست و به امید دیدار سایر همکاران علاقمند در نشستهای بعدی

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.