در نشست ادبی شمس عنوان شد
۱۳۹۷-۰۷-۰۴
شهدا الگوی قهرمانی برای کودکان ما هستند

در نشست ادبی شمس عنوان شد؛

شهدا الگوی قهرمانی برای کودکان ما هستند

نویسنده کتاب «پرنده پنج‌شنبه» در نشست ادبی شمس گفت: شهدا الگوی قهرمانی برای کودکان ما هستند.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، منیره هاشمی نویسنده کتاب «پرنده پنج‌شنبه» در نشست ادبی شمس که با مشارکت سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: شهدا الگوی قهرمانی برای کودکان ما هستند.
وی در این محفل ادبی که به مناسبت گرامی‌داشت دفاع مقدس با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان برگزار شد، بر قهرمان‌پروری برای کودکان و نوجوانان از میان شهدای هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد.
هاشمی با بیان اینکه تربیت دوران کودکی می‌تواند عاملی تاثیرگذار در مسیر آینده فرد باشد، گفت: اغلب شهدا افرادی بودند که دوران کودکی و نوجوانی درخشانی را تجربه کرده‌اند.
وی همچنین دوران کنونی را میدان جنگی توصیف کرد که قلم‌های نویسندگان در آن می‌تواند حکم اسلحه را داشته باشد.
حجت‌الاسلام پورحسینی نویسنده و شاعر نیز از دیگر مهمانان این جلسه ادبی بود که با تاکید بر ایجاد آثار خوب ادبی در حوزه دفاع مقدس، رساندن آثار مطلوب به دست خواننده خوب را یکی از دغدغه‌های اصلی در حیطه فرهنگ عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اندازه، حجم و قالب کتاب می‌تواند در جذب مخاطب نوجوان تاثیرگذار باشد، گفت: آثار ارزشمندی که می‌‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند باید در تیراژ تولید و در اختیار خواننده قرار گیرد.
مجتبی انوریان یزدی از دیگر نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری جلسات ادبی شمس را زمینه‌ساز ایجاد وحدت و همدلی بین نهادهای فرهنگی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: نویسندگی در حیطه دفاع مقدس زنده نگه داشتن نام و یاد کسانی است که با سن کم کارهای بزرگی را به انجام رساندند.
در این جلسه از نشست ادبی شمس، کتاب «پرنده پنج‌شنبه» که خاطرات دوست شهید سید جعفر هاشمی مهنه معاون گردان الحدید را در قالب نامه بازگو می‌کند با حضور نویسنده در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است، نشست ادبی شمس به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران و با مشارکت سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، به نشر و بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.