اجرای 218 برنامه زنگ کتاب تاکنون در مشهد مقدس
۱۳۹۷-۱۱-۱۴
سازمان کتابخانه ها در آستان قدس تا کنون 218 برنامه زنگ کتاب برگزار کرده است

محمد مشایخی:

کتابخانه مرکزی تا کنون 218 برنامه زنگ کتاب برگزار کرده است

رئیس اداره کتابخانه عمومی آستان قدس رضوی از برگزاری 218 برنامه زنگ کتاب توسط کتابدران کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از ابتدای این طرح تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، محمد مشایخی با بیان این مطلب گفت: در دی ماه سال جاری حدودا 1400 كودك تا بزرگسال در 50 جلسه، مخاطب برنامه زنگ كتاب بودند.
وی همچنین با اشاره به مراکزی که زنگ کتاب در آن به اجرا در آمده است گفت: طی این یک ماه 21 مركز متقاضی اجرای زنگ كتاب بودند و تعداد 25 كارشناس كتابدار و 4 خادم‌يار با معرفی بيش از 110 كتاب، با برنامه زنگ كتاب سازمان كتابخانه ها همكاری کردند. 
رییس اداره کتابخانه عمومی آستان قدس رضوی افزود: مناطقی چون محمدآباد، شهرك صابر، شهرك شهيد رجايی(قلعه ساختمان)، شهرك شهيد باهنر، محله پنجتن91(التيمور سابق)، آب و برق و منطقه سرفرازان و مراكز وابسته به گلستان علی(ع) در سطح شهر مشهد و سرای سالمندان مراکزی بودند که در این ماه، برنامه زنگ کتاب در آن اجرا شده است. 
مشایخی تصریح کرد: برخی مراكز از ابتدای سال جاری هر هفته يك بار ميزبان زنگ كتاب بوده‌اند و به همت كتابداران كتابخانه آستان قدس رضوی برای گسترش فرهنگ كتابخوانی، كتاب‎ها از كتابخانه به ميان افرادی برده شد كه امكان حضور در این مکان را ندارند ولی به مقوله مطالعه علاقه‌مند هستند.
وی سالمندانی را که در خانه سالمندان میزبان کتابداران بودند از جمله کتابدوستانی معرفی کرد که امکان حضور در فضای مطالعاتی کتابخانه را ندارند. 
رییس اداره کتابخانه عمومی آستان قدس رضوی ادامه داد: با توجه به مناسبت‌هايی که دی ماه به همراه داشت، کتابداران این سازمان منابعی را كه با قلم جذاب نويسندگان توانمند در جذب مخاطبان به كتاب، انگيزه برای مطالعه ايجاد می‌کرد، انتخاب و به مخاطبان این برنامه معرفی کردند.
مشایخی در ادامه به معرفی آثار معرفی شده در برنامه زنگ کتاب دی ماه پرداخت و گفت: «غلامرضا: زندگی‌نامه و خاطراتی از جهان پهلوان غلامرضا تختی» كاری از گروه فرهنگی شهيد ابراهيم هادی با بررسی ابعاد شخصيت فاتح قلوب جهان پهلوان، «پوشش و حجاب» تاليف مهدی محبتی، «اميركبير فقط اسم يك خيابان نيست» داستان بلندی برای نوجوانان به نويسندگی فرهاد حسن‌زاده از جمله منابعی است که در برنامه زنگ کتاب دی ماه خوانش و به دوستداران مطالعه معرفی شد. 
وی زنده نگه داشتن یاد قهرمانانی که حرم عقيله بنی‌هاشم را از چنگال يزيديان زمان رهايی بخشيدند، بهانه‌ای عنوان کرد که به همین بهانه، کتابداران، زندگی‌نامه و خاطرات چهل شهيد مدافع حرم حضرت زينب(س) را خوانش کردند. اثری که برگرفته از زندگی و خاطرات این عزیزان و كرامات و عنايات حضرت زينب(س) از گروه فرهنگی شهيد ابراهيم هادی و حاوی خاطرات شهدايی از هشت مليت اعم از ايرانی، لبنانی، افغانستانی، كانادايی، پاكستانی، آفريقايی، عراقی و سوری است.
رییس اداره کتابخانه عمومی آستان قدس رضوی، مجموعه كتاب‌های «ياران ناب» را تلاش موفقی برای جذب عموم مردم به مطالعه سيره شهدا عنوان کرد. 
مشایخی کتاب «كشتی پهلو گرفته» اثر سيد مهدی شجاعی را که با زبان ادبی و داستانی روايتگر مصائب زندگی حضرت فاطمه زهرا(ع) می‌شود، از جمله منابعی عنوان کرد که با توجه به نوع مخاطب برای كودك تا بزرگسال در جلسات مختلف زنگ كتاب در سطح شهر مقدس مشهد معرفی شده است.
وی تصریح کرد: در تمامی مراكز برگزاری برنامه زنگ كتاب، كتاب‌های مورد درخواست مخاطبان به صورت امانی به آنان ارائه شده است.
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.