گزارش زنگ کتاب آذر ماه
۱۳۹۷-۱۰-۱۱
معرفی کتاب توسط کتابداران یک کار انسانی فرهنگی برجسته می باشد که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرموده‌اند و کتابداران کتابخانه آستان قدس رضوی با توجه به این رسالت، در این راستا گام برداشته و از منابعی که متعلق به کتابخانه منسوب به عالم آل محمد علیه‌السلام می باشد در جهت آگاهی و کتابخوانی مخاطبان در سطح شهر مشهد استفاده نموده‌اند.

گزارش زنگ کتاب آذر ماه

معرفی کتاب توسط کتابداران یک کار انسانی فرهنگی برجسته می باشد که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرموده‌اند و کتابداران کتابخانه آستان قدس رضوی با توجه به این رسالت، در این راستا گام برداشته و از منابعی که متعلق به کتابخانه منسوب به عالم آل محمد علیه‌السلام می باشد در جهت آگاهی و کتابخوانی مخاطبان در سطح شهر مشهد استفاده نموده‌اند.

آذرماه 1397 با میلاد حضرت رسول اکرم و امام جعفر صادق علیه‌السلام شروع و به شب چله ختم شد. مناسبتهای ملی و مذهبی آذر ماه محور معرفی کتب مناسب برای برنامه زنگ کتاب گردید و کتاب خوب و مناسب با توجه به نوع مخاطب برای کودک تا بزرگسال در جلسات مختلف زنگ کتاب در سطح شهر مقدس مشهد معرفی گردید. مراکز و مدارس آموزشی سطح شهر با محوریت نقاط محروم، مراکز نگهداری کودک تا بزرگسال وابسته به گلستان علی علیه‌السلام مخاطب زنگ کتاب آذرماه بودند. برخی مراکز از ابتدای سال جاری هر هفته یکبار میزبان زنگ کتاب بوده‌اند و به همت کتابداران کتابخانه آستان قدس رضوی در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کتاب‎ها از کتابخانه به میان افرادی برده شد که امکان حضور در کتابخانه را ندارند ولی به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستند. 1391  نفر از کودک تا بزرگسال مخاطب زنگ کتاب آذر ماه بودند و 47 جلسه زنگ کتاب برگزار شده است. همچنین 19 مرکز متقاضی اجرای زنگ کتاب هستند و تعداد 19 کارشناس کتابدار و 2 خادمیار با  معرفی بیش از 95 کتاب، با برنامه زنگ کتاب سازمان کتابخانه ها همکاری نمودند و با توجه به مناسبتهای آذرماه کتب مناسب را مطالعه و آن را برای مخاطبان زنگ کتاب معرفی نمودند. کتبی که با قلم جذاب نویسندگان توانمند ایجاد انگیزه ای باشد در جذب مخاطبان به کتاب و کتابخوانی.

مراکز و موسسات اجرای زنگ کتاب آذر ماه در مناطقی چون محمدآباد، شهرک صابر، شهرک شهید رجایی(قلعه ساختمان)، محله پنجتن91(التیمور سابق)، آب و برق و منطقه (سرفرازان) و مراکز وابسته به گلستان علی علیه‌السلام در سطح شهر مشهد بوده است.

برخی از کتب معرفی شده در زنگ کتاب در سطح شهر مقدس مشهد عبارت است از: جوان در چشم و دل پيامبر (صلي‌الله عليه و آله) اثر محمدباقر پوراميني، معجزات خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله از حبیب‌الله اکبرپور، مغز متفکر جهان شيعه امام جعفر صادق علیه‎السلام و محمد: پيغمبري که از نو بايد شناخت با ترجمه ذبیح‌الله منصوری، بر مدار آفتاب: سبک زندگي بر مدار حيات رضوي نوشته محمدحسين پوراميني، نيم کيلو باش ولي انسان باش به قلم سعيد گل‌محمدي، کتاب لطفا استامينوفن نباشيد! از محمد مهدي ميرحسيني، تن‌پوش نيکو (آنچه در مورد لباس، کفش و انگشتر بايد بدانيم)گردآوری غلامحسين حسيني شيرازي، چگونه خود و ديگران را بهتر بشناسيم نوشته جعفر نبوي‌زاده نمازي، امام زمان و جوان عاشق گردآورنده: محمد يوسفي جمکراني، يلدا و شب چله از آغاز تا امروز پژوهش و نوشته: مجتبي برزآبادي فراهاني. همچنین کتابهای کودکی نظیر: بي‌بيني و دوستان حسابي: آموزش اعداد براي کودکان نويسنده و تصويرگر محيا دزفولي، قوانين را از کودکي بياموزيم مولف مهدي ستاري وسطي کلايي، چرا خرگوش هويج را خيلي دوست دارد؟ ترجمه آرزو رمضانی، عزيزم تولدت مبارک از پروين علي‌پور، خرچنگ کوچولو  نويسنده سميرا مذهبي،  خرسک نويسنده حامد حافظيه، داستان‌هاي زيبا از دوران کودکي چهارده معصوم (ع) بازنويس غلامرضا اکبري زيبدي از جمله منابعی بودند که در آذرماه امسال میهمان کتابدوستان شدند و با خوانش مشارکتی بین کتابداران و مخاطبان معرفی شدند، همچنین در تمامی مراکز برگزاری زنگ کتاب، کتب مورد درخواست مخاطبان به صورت امانی به مخاطبان ارائه می‎شود و در برخی موسسات زنگ کتاب برای کودک تا بزرگسال اجرا می‌‌گردد.

با امید به روزی که کتاب و کتاب‌خوانی قسمتی از زندگی روزمره همگان شود و زنگ کتاب در مدارس و مراکز آموزشی جایگاه شایسته‌ای پیدا کند و تک تک ما مسلمانان به فرمان اقرا به معنای بخوان در کتاب آسمانی‌مان قرآن بیشتر و بیشتر عمل کنیم.

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.