نخستین همایش تاریخی فرهنگی جنوب ایران
۱۳۹۶-۰۵-۰۲
نخستین همایش تاریخی فرهنگی جنوب ایران آذرماه امسال برگزار می‌شود
نخستین همایش بین المللی تاریخی فرهنگی جنوب ایران (فارس تاریخی) ۱۵، ۱۶ و ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۶ در شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبسایت این همایش، همایش بین المللی تاریخی- فرهنگی جنوب ایران (فارس تاریخی) به منظور شناخت هر چه بیشتر با تاریخ و فرهنگ جنوب ایران (فارس تاریخی) و انجام پژوهش‌های نو در این زمینه با شرکت دانشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
محورهای این همایش، تاریخ، جغرافیا، باستان‌شناسی، زبان، ادبیات، فرهنگ، هنر و علوم و محور ویژه آن، تاریخ، جغرافیا و فرهنگ خلیج فارس و جزایر و بنادر شمالی و جنوبی آن است.
مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات تا ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۶ است. این همایش طی روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۶ از سوی مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در شیراز برگزار می‌شود.
همایش همچنین از دو استاد بزرگ ایران‌شناسی، دکتر احمد اقتداری و دکتر عبدالمجید ارفعی، تقدیر خواهد کرد. دبیر علمی همایش، دکتر سید صادق سجادی و دبیر اجرایی آن مجید دهقانی است.
هیأت علمی بخش تاریخ و جغرافیای همایش دکتر سید صادق سجادی، دکتر کیانوش کیانی‌هفت‌لنگ، دکتر روزبه زرین‌کوب، پروفسور جوزف ویز هوفر، پروفسور ووتر هنکلمن، دکتر حمید اسدپور، دکتر محمدرضا قلی‌زاده، دکتر محمدتقی ایمان‌پور، مجید دهقانی، محمدرضا ابراهیمی و مهرزاد موسوی هستند. هیأت علمی بخش باستان‌شناسی هم دکتر علیرضا عسکری و چاوردی محمد هستند.
همچنین محدوده تاریخی همایش، به شرح زیر است: فارس پیش از اسلام: (از عصر پارینه‌سنگی تا دوران تاریخی، از آغاز دوران تاریخی تا دوران هخامنشیان، دوران هخامنشیان، از پایان هخامنشیان تا آغاز ساسانیان و دوران ساسانیان) و فارس پس از اسلام: (از آغاز دوره اسلامی تا آل‌بویه، از آل بویه تا سلجوقیان، اتابکان فارس (سلغریان) و دوران ایلخانان مغول، از ایلخانان تا پایان آل اینجو و آل‌مظفر، از تیموریان تا پایان دوره صفوی، از پایان دوره صفوی تا پایان زندیه، دوران قاجار و دوران پهلوی).
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.