زبان فارسی موجب انسجام جامعه ایرانی
۱۳۹۶-۰۵-۱۱
زبان فارسی به مثابه ظرف و مجموعه‌ای است که همه ایرانیان را در همه نقاط دنیا کنار همدیگر گرد آورده و موجب انسجام جامعه ایرانی شده است.
وزیر ارشاد گفت: زبان فارسی به مثابه ظرف و مجموعه‌ای است که همه ایرانیان را در همه نقاط دنیا کنار همدیگر گرد آورده و موجب انسجام جامعه ایرانی شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد در آئین اختتامیه هشتاد و چهارمین دوره دانش‌افزایی برای فارسی‌آموزان خارجی که به همت بنیاد سعدی و به مدت یک ماه در دانشگاه علامه طباطبایی برپا شده بود، در سخنانی گفت: در ایران دو شخصیت برجسته در خصوص اشاعه و گسترش زبان فارسی در چند دهه اخیر، نقش بی‌بدیلی داشته‌اند؛ شخصیت اول مقام معظم رهبری هستند، ما سراغ نداریم که کسی به اندازه ایشان نسبت به زبان و ادب فارسی تا این میزان حساسیت و دقت لازم را که ایشان دارند، داشته باشد.
وی شخصیت دوم برجسته را در زمینه گسترش زبان فارسی، غلامعلی حداد عادل معرفی کرد و گفت: هر کجا که از زبان فارسی سخن گفته می‌شود، با حضور آقای حداد عادل یک تعریفی دارد و بدون حضور ایشان، یک تعریف دیگر. اگر امروز هم مقامات دولت به احترام آقای حداد عادل به خاطر شخصیت فرهیخته او و اینکه از چهره‌های مؤثر در حوزه فرهنگ این کشور است، در این جا جمع شده‌اند، بدون‌شک بنده هم لازم می‌دانم هم از طرف دولت، هم از جایگاه وزارت ارشاد و هم به عنوان رئیس شورای پاسداشت زبان فارسی از ایشان تشکر کنم.
صالحی‌امیری در ادامه زبان فارسی را عامل هویت‌بخش و رمز ماندگاری و انسجام ملی سرزمین ایران توصیف کرد و یادآور شد: زبان فارسی به مثابه ظرف و مجموعه‌ای است که همه ایرانیان را در همه نقاط دنیا کنار همدیگر گرد آورده و موجب انسجام جامعه ایرانی شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اگر امروز در این سرزمین، تمدنی را سراغ می‌گیریم، قطعاً ریشه‌های آن همین زبان فارسی است که در این جغرافیا به قدمت و درازای تاریخ حضور داشته است.
وی حساسیت مقام معظم رهبری را نسبت به این مسئله فراتر از موضوع زبان ذکر کرد و گفت: زبان از دیدگاه شخص اول کشور ما به منزله هویت و انسجام و تداوم حیات ملی است و اگر امروز ما از چنین تمدنی برخوردار هستیم، این مسئله را مدیون زبان فارسی بوده و هستیم؛ بارها به این سرزمین حمله شده است و بسیاری از جمله مغولان انرژی خود را برای انهدام تاریخ و هویت این سرزمین گذاشتند؛ اما این جامعه هیچ‌گاه زبان فارسی را فراموش نکرد.
در پایان این مراسم و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قائم مقام وزیر علوم، رئیس بنیاد سعدی و رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، نفرات برتر ۶ سطح آموزشی در هشتاد و چهارمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی معرفی شدند و از آنها تجلیل به عمل آمد.
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.