شمس، «من، تو و دیگر هیچ» را بررسی کرد
۱۳۹۸-۰۲-۱۲

شمس، «من، تو و دیگر هیچ» را بررسی کرد

چهل‌ونهمین نشست ادبی شمس به بررسی و نقد کتاب «من‌، تو و دیگر هیچ» نوشتۀ زهرا یعقوبی با حضور نویسندۀ اثر پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، موضوع چهل‌ونهمین نشست ادبی شمس، بررسی و نقد کتاب «من، تو و دیگر هیچ» اثر زهرا یعقوبی بود که با حضور نویسندۀ اثر و جمعی از منتقدین و داستان‌نویسان مشهدی در محل تالار قدس کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

یعقوبی در ابتدای این جلسه، به معرفی اثر خود پرداخت و گفت: در این کتاب، 14 داستان کوتاه گردآمده است که موضوع محوری بیشتر آن‌ها عشق است.

در ادامه، مجتبی انوریان یزدی، منتقد و نویسندۀ مشهدی به بیان نظرات خود دربارۀ این اثر پرداخت و گفت: به طور کلی نویسنده قلم خوبی دارد که در بیشتر آثارش مشهود است و یکی از نقاط قوت آثار این نویسندۀ جوان، موضوع و ایده‌های ناب است.

وی افزود: در این اثر بار عاطفی و احساسی شاخص‌تر بود که باعث شده بود از دیگر عناصر داستان کمتر استفاده شود.

انوریان یزدی شکسته‌نویسی نثر مجموعه را از ضعف‌های اثر دانست و گفت: این مسئله باعث شده بود مرز بین نثر و گفتگو از بین برود و مخاطب در یک ابهام باقی بماند.

آسیه یزدفاضلی، نویسندۀ مشهدی هم با بیان اینکه در داستان کوتاه آنچه را نباید باشد، باید حذف کرد، گفت: به نظر می‌رسد نویسنده آنقدر ذهنش پر از تصاویر ناب است که وقتی قلم به دست گرفته، سعی کرده همۀ آن تصاویر زیبا را در داستان پیاده کند.

وی با ابراز اینکه این کتاب موضوع خوبی دارد، افزود: اگر داستان‌نویس گره‌ای در ابتدای داستان بیندازد، باید تمهیدات لازم را در طول داستان برای آن بچیند و سپس در پایان، از قصه گره‌گشایی کند.

در پایان نویسندۀ اثر با بیان اینکه تاکنون برای این کتاب در جلسات نقد زیادی حضور داشتم، تصریح کرد: آنچه در این جلسۀ نقد شنیدم، بسیار متفاوت با دیگر جلسات نقد بود و این مسئله برای من بسیار ارزشمند است که در نتیجۀ آن، بیشتر می‌توانم نقاط ضعف این اثر را برطرف کنم.

https://library.razavi.ir/fa/63595/

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.