۱۳۹۸-۰۴-۱۲
تازه‌های کتاب ارتش رونمایی می‌شوند
تازه‌های کتاب ارتش رونمایی می‌شوند
نیروی زمینی ارتش، در مراسمی با عنوان «اجابت از خورشید» ضمن رونمایی از یادداشت مقام معظم رهبری برای کتاب «شیر زیتان»، از مجموعه هشت‌جلدی «روایت عشق»، تازه‌های کتاب خود را معرفی می کند.

شهداي مدافع حرم در ارتش موضوع مجموعه هشت جلد «روايت عشق» است كه به مجاهدت‌هاي اين شهيدان پرداخته است. شهید شدن نیروهای رزمنده ایرانی در دفاع از حرم داغی است که خانواده‌های این شهدا تا سال‌ها احساس خواهند کرد و به‌ طور حتم وظیفه شخصیت‌ها، نهادها و دستگاه‌های متولی کشور این است که از رشادت‌های رزمندگان شهید و جانباز شده در این جبهه‌های فرامرزی تقدیر کنند. ضمن اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگی هم می‌بایست در ثبت، ضبط و انتقال اتفاقات رخ‌داده بکوشند.
 
روایت داستانی شهدای مدافع حرم ارتش
در همین راستا انتشارات سوره سبز طی ماه‌های گذشته مجموعه هشت‌جلدی با عنوان «روایت عشق» را منتشر کرد که زندگی‌نامه داستانی هشت شهید مدافع حرم ارتش را روایت می‌کند. «ببر بلندی‌های جولان»، «حاجت‌روا»، «سفیر ثامن»، «شیر زیتان»، «کاری می‌کنم که به من افتخار کنید»، «مأموریت مخصوص»، «تکاور» و «سرباز مادرزاد» عناوین کتاب‌های این مجموعه است.
 
بعد از انتشار این مجموعه هشت‌جلدی، به‌ تازگی رسانه‌ها خبر دادند که مقام معظم رهبری برای کتاب «شیر زیتان» یادداشت تجلیلی نوشته‌اند و همین موضوع سبب شده که نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای ترتیب دهد که طی مراسمی با عنوان «اجابت از خورشید» از این یادداشت رونمایی شود.
 
در این برنامه از کتابی با عنوان «اجابت خورشید» رونمایی می‌شود که به قلم سرتیپ کیومرث حیدری است. کتاب حاضر مشتمل بر طرح‌های لبیک یا امام خامنه‌ای نزاجاست که به همراه سایر تازه‌های کتاب نیروی زمینی ارتش رونمایی روز پنج‌شنبه (13 تیر) ساعت 9 و 30 دقیقه با حضور فرماندهان ارتش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری و هم‌چنین خانواده‌های معظم شهدا در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

روایت زندگی‌نامه چند «سرباز مادرزاد»
در مجموعه 8 جلدی «روایت عشق» که به سفارش ارتش جمهوری اسلامی با سبک داستانی نوشته شده است، کتاب «شیر زیتان» این مجموعه زندگی‌نامه داستانی شهید مدافع حرم سرهنگ مجتبی ذوالفقار نسب را روایت می‌کند که به قلم مهدی فصاحت به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «مأموریت مخصوص» این مجموعه به قلم صادق نیا زندگی‌نامه داستانی شهید ستوان‌یکم محسن قوطاسلو اولین شهید مدافع حرم ارتش را روایت می‌کند. او علاوه بر فرماندهی پایگاه بسیج، در ارتش هم به‌عنوان نیروی ویژه هوابرد و تک‌تیرانداز در تیپ 65 نوهد ارتش فعالیت داشت.

کتاب «کاری می‌کنم که به من افتخار کنید» را مجتبی حبیبی از زندگی‌نامه شهید سروان مجتبی یدالهی منفرد به رشته تحریر درآورده است که جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش هم هست. هم‌چنین کتاب «سفیر ثامن» این مجموعه را بر اساس زندگی شهید ستوان سوم سید مهدی جودی ثانی، سمانه خاک‌بازان نگاشته است.

«حاجت‌روا» دیگر کتاب مجموعه فوق است که زندگی شهید مدافع حرم سرهنگ مرتضی زَرهَرَن را روایت می‌کند و زینب گودینی آن را به رشته تحریر درآورده است. این کتاب بیشتر بر دل نوشته‌های همسر و فرزند شهید تأکید دارد.

 «ببر بلندی‌های جولان» روایت‌گر زندگی شهید مدافع حرم ستوان سوم محمد مرادی است که در سال 95 در شهر حلب سوریه به شهادت رسید و فاطمه دانشور جلیل آن را نوشته است.

دو کتاب دیگر مجموعه روایت عشق با نام‌های «تکاور» برگرفته از زندگی شهید سروان صادق شیبک از تک‌تیراندازان نیروی زمینی ارتش به قلم ثریا منصور بیگی و کتاب «سرباز مادرزاد» زندگی‌نامه شهید سروان همتی از تکاور ارتشی است که حمید گله‌داری نگارش آن را به سرانجام رسانده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید