۱۳۹۸-۰۴-۲۴
کتاب «لطفا میخ شوید در رفتار سازمانی» منتشر شد
کتاب «لطفا میخ شوید در رفتار سازمانی» منتشر شد
کتاب «لطفا میخ شوید در رفتار سازمانی» بیان می‌کند که امروزه در سازمان‌ها و در کنار سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، از سرمایه دیگری نیز، به نام سرمایه روان‌شناختی به‌عنوان مزیت رقابتی یاد می‌شود.

کتاب «لطفا میخ شوید در رفتار سازمانی» تالیف مهدی بنی‌اسدی به مهم‌ترین عوامل رفتاری اثرگذار بر نیروی کار پرداخته است.

نویسنده معتقد است امروزه یکی از مهمترین نقش‌های مدیر، توانایی برقراری ارتباط صحیح با کارکنان است؛ گذاشتن دستی روی شانه، لبخندی بر لب و عشقی در نگاه، می‌تواند محیط کار را برای کارکنان چنان جذاب کند که هر روز با اشتیاق بیشتری در محیط کار حاضر شوند و با انرژی و عشق بیشتری کار کنند. در این مسیر «دل‌افزاری» دانشی است که به همراه علوم سخت‌افزار و نرم‌افزار به کمک مدیران آمده است. عوامل روحی روانی و رفتار سازمانی مدیران با زیردستان، مهمترین عامل برای شوق‌آفرینی و محرک کارایی و خلاقیت است.

اسدی در کتاب تاکید می‌کند که بسیاری از مدیران از انتقاد، تنها ژست و ادعای انتقادپذیری را می‌دانند و آنچه را که به عنوان نقدپذیری می‌گویند، چیزی جز ادعای خنده‌دار نیست! با داشتن ژست گواهی‌نامه با عناوین تصنعی نمی‌توان مدیریت کرد.

از دید او امروزه در سازمان‌ها و در کنار سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، از سرمایه دیگری نیز، به نام سرمایه روان‌شناختی به‌ عنوان مزیت رقابتی یاد می‌شود. شناخت این توانایی، به مدیران کمک می‌کند تا کارکنان از لحاظ بهداشت روانی در سطح بالایی باشند و بتوانند همسو با اهداف سازمان فعالیت کنند. سازمانی که افراد را به‌ صورت جزء مورد توجه قرار نمی‌دهد، مانند معماری است که برجی بلند را بدون پی‌ریزی مناسب برپا کرده است؛ برجی که در هرلحظه امکان ریزش دارد و باید دانست که بازاریابی داخلی (توجه به نیازهای کارکنان) بر بازاریابی خارجی اولویت دارد.

سرفصل‌های کتاب نیز عبارتند از: نقش شخصیت، ارزش، نگرش و رضایت شغلی در محیط کار، نقش انگیزش در محیط کار، نقش اعتماد به‌ نفس در بهبود رفتار، عضو گروه بودن، خوب است یا بد، مسئله این است، رهبر و نظرات مختلف در حوزه رهبری، کوچینگ ۱ و منتورینگ ۲، من یک قلدر هستم و شهروند سازمانی.

کتاب «لطفا میخ شوید در رفتار سازمانی» تالیف مهدی بنی‌اسدی در ۲۶۴ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۴۸۹۰۰ تومان از سوی انتشارات گرایش‌تازه منتشر شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید