فضای مطالعاتی کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند مورد استقبال جوانان قرار گرفته است
۱۳۹۸-۰۴-۲۴
فضای مطالعاتی کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند مورد استقبال جوانان قرار گرفته است
فضای مطالعاتی کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند مورد استقبال جوانان قرار گرفته است
رئیس کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند با اشاره به حضور بیش از 30 هزار و 400 نفر در سه ماهه اول سال جاری در این کتابخانه گفت: فضای مطالعاتی این کتابخانه مورد توجه جوانان و نوجوانان این شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش آستان نیوز، زهرا خسروی با بیان این مطلب گفت: كتابخانه امام رضا (ع) بيرجند يكي از پر رفت و آمدترین كتابخانه‌هاي اين شهرستان است كه به دليل روزآمد بودن منابع مورد استقبال دانش‌آموزان و دانشجويان دانشگاه هاي مختلف اين شهر قرار گرفته است.
وی با اشاره آماری به فعالیت های این کتابخانه گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از 14 هزار جلد کتاب به امانت داده شده و نزدیک به 17 هزار منابع در تالارهای این کتابخانه مورد مطالعه قرار گرفته است.
خسروی افزود: طی این مدت 296 نفر براي استفاده از مجموعه منابع به عضويت كتابخانه در آمده و 507 نفر از اعضا، كارت عضويت خود را براي يك سال ديگر تمديد کرده اند.
وی همچنین به اهدای روز‌افزون منابع از سوی اعضاء خبر داد و گفت: اين كتابخانه با جذب منابع اهدايي متناسب با نياز ارباب رجوعان، سعي داشته بر غناي هر چه بيشتر مجموعه بيفزايد و در همين راستا از ابتداي سال جاري 646 نسخه كتاب توسط ارباب رجوعان به كتابخانه اهدا شده است.
خسروی همچنین برگزاري كارگاه هاي آموزشي در محل كتابخانه، فراهم نمودن امكان بازديد گروهي، تسهيلات ايستگاه كودك براي ارباب رجوعان داراي فرزند خردسال، كلاس‌هاي قصه‌گويي در ايستگاه كودك، برنامه هاي زنگ كتاب در مراكز آموزشي مناطق محروم شهر، برپايي نمايشگاه كتاب به مناسبت هاي خاص در مراكز محروم و امانت بلند‌مدت منابع به خانه فرزندان امام علي‌(ع) و خانه فرزندان ولي‌عصر‌(ع) را از جمله اقدامات این کتابخانه در راستای گسترش فرهنگ مطالعه عنوان کرد که در کنار تعامل با دانشگاه ها و مراكز آموزشي انجام می‌شود.
گفتنی است اين كتابخانه وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در حال حاضر 22 هزار 421 نفر عضو داشته و مجموعه‌اي بالغ بر 52000 كتاب و نزديك به 7000 منابع ديداري شنيداري را برای مطالعه اعضاء خود در اختیار دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید