۱۳۹۸-۰۵-۲۳
فهرست کتاب‌های برگزیده برای پیش‌دبستانی‌ها
فهرست کتاب‌های برگزیده برای پیش‌دبستانی‌ها
فهرست کتاب‌های برگزیده منتشرشده هفت سال اخیر در ایران برای کودکان پیش‌دبستانی منتشر شد.

درباره این فهرست عنوان شده است: این فهرست در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی تهیه شده، اما می‌توان گفت کامل‌ترین فهرست است، زیرا در تهیه‌ آن به کتاب‌های برگزیده‌ همه‌ گروه‌های داوری و فهرست‌ها و جوایز دولتی و غیردولتی توجه شده است.

در تهیه این کتاب‌ها سعی شده است فهرستی از کتاب‌های برگزیده در چند سال اخیر منتشر شود که هم در کتاب‌فروشی‌ها موجود باشد و هم از ارزش ادبی، هنری، علمی، فنی و محتوایی برخوردار باشد. در این کتاب‌ها از تمام فهرست‌ها و جوایز معتبری که در چند سال اخیر در کشور در حال برگزاری است بهره گرفته شده و هر کتابی که به فهرست راه یافته حداقل در یک فهرست (جایزه) نهادهای ادبیات کودک دولتی و غیردولتی حضور داشته است. این فهرست کتاب‌های چاپ اول را از ابتدای دهه ۹۰ در برمی‌گیرد.

برای تهیه این کتاب‌ها پس از جلسات متعدد با ادارات و سازمان‌های فرهنگی مختلف دولتی و غیردولتی شامل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خانه کتاب، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و شورای کتاب کودک، لیست کتاب­‌های برگزیده این نهادها و سازمان­‌ها جمع‌آوری شده است. به همراه این لیست­‌ها از کتاب‌های برگزیده جشنواره‌های مختلف کشور شامل جایزه پروین اعتصامی (جشنواره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، جایزه شهید حبیب غنی‌پور، جایزه کتاب برتر (انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان)، کتاب‌نامه‌های رشد، لیست دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و همچنین فهرست لاک‌پشت پرنده (که هر فصل با ارزیابی کتاب‌های منتشرشده فهرستی از کتاب‌های برگزیده را منتشر و در پایان سال نشان طلایی و نقره‌ای را به بهترین کتاب‌های سال اعطا می‌کند) استفاده شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ذخیره این فهرست و کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://bookpromotion.ir مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید