طرح جایگزین بازی‌های خلاقانه به جای تبلت در کتابخانه امام رضا(ع) تربت حیدریه
۱۳۹۸-۰۶-۰۴
طرح جایگزین بازی‌های خلاقانه به جای تبلت در کتابخانه امام رضا(ع) تربت حیدریه
طرح جایگزین بازی‌های خلاقانه به جای تبلت در کتابخانه امام رضا(ع) تربت حیدریه
رئیس کتابخانه امام رضا(ع) واحد تربت حیدریه از اجرای طرح چهارشنبه های هر هفته با عنوان «بازی کنیم مدتی، بدون هیچ تبلتی» در محل ورودی این کتابخانه خبر داد.

جواد صادقی فر با بیان این مطلب گفت: امروزه اکثر کودکان به جای بازی‌های فیزیکی،  زمان خود را با تبلت و وسایل الکترونیکی می گذرانند که می‌تواند آسیب‌های جسمی و روحی خاصی برای کودک به وجود بیاورد.  
وی افزود: کتابخانه امام رضا(ع) در راستای آشنایی کودکان با بازی‌های فکری همراه با یادگیری، سرگرمی، تفریح، آموزش و افزایش تحرک به اجرای این طرح در کتابخانه اقدام کرده است.
صادقی فر با برشمردن انواع بازی های فکری اجرا شده در این طرح گفت: بازی فکری برگزار شده در این طرح با هدف بالا بردن قدرت درک و تشخیص در کودکان انجام شده همچنین این بازی نگهداری ذهنی را افزایش داده و حافظه، تمرکز و توجه را تقویت می‌کند.
وی همچنین افزایش تمرکز و اعتماد به نفس در کودکان، افزایش سرعت، دقت و توجه در کودکان، افزایش مهارت های حرکتی ظریف، افزایش هوش و ادراک دیداری کودکان را از دیگر خواص این بازی‌های برشمرد.
وی در ادامه به انجام فعالیت‌های بازی ورزشی اشاره داشت که در جهت ایجاد نشاط و هیجان بیشتر و تقویت بازی گروهی بین بچه‌ها در این طرح به آن پرداخته می‌شود.
گفتنی است کتابخانه امام رضا(ع) واحد تربت حیدریه با بهره‌مندی از بخش‌های گوناگون مطالعاتی همچون کتابخانه الکترونیک، تالار مطالعه قفسه باز، تالار مطبوعات، تالار اینترنت، واحد امانت کتاب و واحد منابع دیداری و شنیداری در دو طبقه مجزا ویژه آقایان و بانوان به مراجعان کتابخوان این نهاد فرهنگی خدمات رسانی می کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید