۱۳۹۹-۰۸-۰۳
معرفی کتاب به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)
زندگانی امام حسن عسکری (ع) از ولادت تا شهادت
کتاب حاضر روایتی از زندگانی امام حسن عسگری علیه‌السلام است که در یازده فصل به بیان مراحل زندگی ایشان پرداخته است.

 

کتاب زندگانی امام حسن عسکری (ع) از ولادت تا شهادت نوشته سید محمد کاظم قزوینی فرزند مرحوم آیت‌اللَّه حاج سید محمد ابراهیم موسوی حایری قزوینی از مشاهیر خطباء، محدثین، مبلغین، مروجین و نویسندگان معاصر در سال ۱۳۰۸ش به دنیا آمد و در سال ۱۳۷۳ در گذشت. او هفت سال در کویت اقامت کرد و به خدمات تبلیغی و تألیفی اشتغال داشت و پس از بازگشت به ایران و چند بار برای ارشاد و تبلیغ دین، به استرالیا سفر کرد.

کتاب حاضر روایتی از زندگانی امام حسن عسگری علیه‌السلام است که در یازده فصل به بیان مراحل زندگی ایشان پرداخته است. «ولادت امام حسن عسگری (ع)»، «نصوص بر امامت آن امام بزرگوار»، «امام حسن عسکری (ع) در وفات برادرش سید محمد»، «نرجس خاتون»، «حضرت عسکری (ع) در رحلت پدر بزرگوارشان»، «حاکمان معاصر با امام حسن عسگری (ع)»، «یاران حضرت عسکری»، «میلاد امام مهدی (عج)»، «درباره نامه‌ها و سخنان امام حسن عسکری (ع)»، «کلمات قصار امام حسن عسگری (ع)»، «رحلت آن بزرگوار»، «پس از شهادت امام حسن عسگری (ع)»، «مشهد شریف والامقام و سیزده بار بازسازی‌ آن» عنوان‌های فصل‌های این کتاب هستند.

این کتاب با نام الامام الحسن العسگری من المهد الی اللحد، در سال ۱۴۱۳، در انتشارات دارالکتاب اسلامی لبنان به چاپ رسید و در سال‌های گذشته ترجمه‌هایی از این کتاب ارائه شده است اما حسین فریدونی، مترجم اثر فعلی که پیش از این نیز ترجمه دیگری از این کتاب را ارائه کرده بود، این نسخه را با تصحیح، مقابله و پانوشت‌ها و ویراستاری دقیق علی اکبر امیراقبال در اختیار مخاطبان قرار داده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید