سرباز کوچک امام (ره)
۱۳۹۹-۱۱-۲۱
سرباز کوچک امام (ره)
خاطرات آزاده پرآوازه (اسير ‎۱۳ ساله جنگ تحميلي)، مهدي طحانيان

 

سرباز کوچک امام (ره): خاطرات آزاده پرآوازه (اسير ‎۱۳ ساله جنگ تحميلي)، مهدي طحانيان/ گفت و گو و نگارش فاطمه دوست‌کامي؛ تلخيص و ويرايش فرزانه قلعه‌قوند.- [ويرايش ؟].- تهران: پيام آزادگان، ‎۱۳۹۷.
‎۴۶۶ ص.: مصور، نمونه.
کتاب حاضر با عناوين "سرباز کوچک امام (ره)" و "سرباز کوچک امام (ره): خاطرات اسير پر آوازه‌ي ‎۱۳ ساله، مهدي طحانيان" و " نيز منتشر شده است.
نمايه.
ISBN 9786008220305.‎

 موضوع:
‎۱.طحانيان، مهدي، ‎۱۳۴۶ --- خاطرات. ‎۲.جنگ ايران و عراق، ۱۳۵۹ - ‎۱۳۶۷ -- اسيران ايراني. ‎۳.اسيران جنگي -- ايران-- خاطرات. ‎۴.داستانهاي فارسي -- قرن ‎۱۴.  
شماره ديويي: ک س/482 ط 955/0843092

کتاب «سرباز کوچک امام(رحمه‌الله)» خاطرات دوران اسارت آزاده‌ی سرافراز مهدی طحانیان در سنین نوجوانی در زندان‌های رژیم بعث عراق روایت شده است. این کتاب به قلم فاطمه دوست‌کامی و توسط انتشارات پیام آزادگان منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

یادداشت رهبرانقلاب بر کتاب سربازکوچک امام
بسمه تعالی
سرگذشت این نوجوان شجاع و با هوش و صبور در اردوگاه‌های اسارت، یکی از شگفتی‌های دفاع مقدّس است؛ ماجراهای پسربچّه‌ی سیزده چهارده ساله‌ای که نخست میدان جنگ و سپس میدان مقاومت در برابر مأموران درنده‌خوی بعثی را با رفتار و روحیه‌ای اعجاب‌‌‌انگیز، آزموده و از هر دو سربلند بیرون آمده است. دلْ بر مظلومیّت او میسوزد ولی از قدرت و تحمّل و صبر او پرمیکشد؛ این نیز بخشی از معجزه‌ی بزرگ انقلاب اسلامی است. در این کتاب، نشانه‌های خباثت و لئامتِ مأموران بعثی آشکارتر از کتابهای مشابهی است که خوانده‌ام. به‌هرحال این یک سند باارزش از دفاع مقدّس و انقلاب است؛ باید قدر دانسته شود.
خوب است سست‌پیمان‌های مغلوب‌دنیاشده، نگاهی به امثال این نوشته‌ی صادقانه و معصومانه بیندازند، شاید رحمت خدا شامل آنان شود.
موجودي:  
مخزن بسته: (‎۱۱۱۲۱۵۵۸۹‎)
 کتابخانه مروج يزد: (‎۴۱۹۹۰۱۱‎)
 کتابخانه امام علي بن موسي الرضا(ع) انار رفسنجان: (‎۵۵۳۳۱۹۸‎)
 کتابخانه امام رضا(ع) بيرجند: (‎۷۴۶۰۱۸۵‎)
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید