یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز
۱۳۹۹-۱۱-۲۹
29بهمن، سالروز قیام مردم تبریز
یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز
کتاب یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز به بازخوانی برگی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد.

 

کتاب «یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز» توسط علی موسوی در سال 1397 به نگارش درآمده است و توسط انتشارات به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوي) به چاپ رسیده است.

کتاب «یک روایت معتبر درباره قیام 29 بهمن تبریز» به بازخوانی برگی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد. شهادت آقا سید مصطفی خمینی یکی از این اتفاقات و مکمل مرگ دکتر شریعتی در ایجاد یک خیز بلند برای انقلابی‌ها بود. در این کتاب حوادث قیام 19 دی ماه مردم قم و برگزاری چهلم شهادت طلاب حوزه علمیه قم به عنوان عامل تاثیرگذار قیام 29 بهمن مردم تبریز شناخته می‌شود.

این اثر با تصاویری از تبریز در دهه50، راهپیمایی پزشکان و کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) و دانشجویان دانشگاه‌های تبریز در اعتراض به حمله مسلحانه به آن بیمارستان، تصاویر شهدای گرانقدر قیام خونین 29 بهمن تبریز، تظاهرات 29 بهمن و ... همراه است.

این کتاب با اشاره به برگزاری مراسم چهلمین روز حادثه خونین و شهادت عده‌ای از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در روز 29 بهمن سال 56 و سخنرانی حضرت امام(ره) در روز 29 بهمن در مسجد شیخ انصاری نجف اشرف به مناسبت چهلم شهدای قم، نحوه شکل‌گیری حوادث و قیام 29 بهمن در تبریز را روایت می‌کند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید