امام علی(ع) در اندیشه مسیحیت معاصر
۱۳۹۹-۱۲-۰۶
13 رجب، ولادت حضرت علی(ع)
امام علی(ع) در اندیشه مسیحیت معاصر
موضوع این کتاب، ‌تحلیل شخصیت حضرت علی(ع) از منظر اندیشمندان مسیحی معاصر است.

 

اهل بیت(ع) خورشید هدایت حق‌جویان جهان هستند، هر انسان آزاده‌ای- حتی اگر غیر مسلمان باشد- شیفته کلام و سیره اهل بیت عصمت و طهارت است. امیرمومنان علی(ع) اولین ستاره درخشان امامت، گفتار و کرداری را از خود به یادگار نهاده که همواره چراغ هدایت راه‌جویان و ره‌پویان بوده و هست. علاوه بر استفاده شیعیان از سیرت و سخن امام(ع)، اهل تسنن، مسیحیان، اهل مکاتب و مشارب فکری و دینی گوناگون نیز شیفته وجود مطهر و شخصیت ممتاز و شگفت‌آور و کامل مولای پرهیزکاران هستند و اغلب نه تنها عالمانه بلکه عاشقانه و از روی اشتیاق از امام علی(ع) یاد می‌کنند و به رفتار و سخن ایشان استناد می‌نمایند.

کتاب «امام علی(ع) در اندیشه مسیحیت معاصر» توسط راجی انور هیفا نوشته شده است و توسط انتشارات دانشگاه بوعلی سینا در سال 1389 به چاپ رسیده است. راجی انور هیفاء نویسنده زبردست، متدین و دانشمند لبنانی است که کتاب‌های متعددی در حوزه‌های مختلف دینی و علمی و به خصوص درباره اهل بیت( ع) به رشته تحریر درآورده است.

کتاب حاضر که ترجمه کتاب تالیفی ایشان با عنوان( الامام علی( ع) فی الفکر المسیحی المعاصر) می‌باشد، نظرات اندیشمندان مسیحی و اهل تسنن را در خصوص شخصیت علی( ع)، اندیشه‌ها، زمامداری، بلاغت، عدالت، علم و دانش، شجاعت و سایر ابعاد وجود مطهر امام علی( ع) همراه با بررسی و تحلیل بیان کرده است.

مولف از نظرات اندیشمندان متعدد مسیحی- به ویژه مسیحیت شرق- که به ابعاد گوناگون شخصیت امام( ع) پرداخته‌اند، استفاده کرده و محتوای آن را به خوبی تحلیل نموده است.

در قسمتی از کتاب آورده شده است: ( ... بعد از این که اندیشمندان مسیحی عملیات پژوهش و دقت نظر را پایان بردند و به عقل اجازه‌ی داوری دادند، این اندیشه مسیحی بی‌طرف حکم خود را چنین ارائه می‌کند: اگر مفهوم اسلام به تصدیق محمد( ص) وابسته است، مفهوم ایمان به ولایت علی( ع) وابسته است).

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید