نشانه‌شناسي و نقد ادبيات داستاني معاصر
۱۴۰۰-۰۶-۱۸
18 شهریور، سالروز درگذشت جلال آل احمد( 1348 ش)
نشانه‌شناسي و نقد ادبيات داستاني معاصر
نقد و بررسي آثار ابراهيم گلستان و جلال آل احمد


کتاب «نشانه‌شناسي و نقد ادبيات داستاني معاصر: نقد و بررسي آثار ابراهيم گلستان و جلال آل احمد» توسط لیلا صادقی نوشته شده است و انتشارات سخن در سال 1392 آن را به چاپ رسانده است.

همان طور که رویکردهای مختلف علمی و حوزه‌های گوناگون نقد و نظریه پردازی در فهم و درک هر چه بهتر متون ادبی نقش مهمی داشته و دارند، گفتمان‌های ادبی نیز همواره پایگاهی مهم برای تولید و بسط نظریه‌های ادبی به شمار می‌روند.

مجموعه نشانه‌شناسی و نقد ادبیات داستانی معاصر با هدف تعامل بین ادبیات و نظریه‌های ادبی شکل گرفته است.

در این مجموعه علاوه بر استفاده از رویکردهای متنوع در حوزه نقد ادبی، یکی از رویکردهایی که از دهه شصت میلادی به بعد نقش بسیار برجسته‌ای در تحلیل و خوانش متون و گفتمان‌های ادبی داشته، مورد تاکید قرار گرفته است. این مجموعه به طور ویژه به بررسی آثار ابراهیم گلستان و جلال آل احمد اختصاص دارد.

در بخش اول کتاب نشانه‌شناسی و نقد داستان‌های عشق سال‌های سبز، خروس، اسرار گنج دره‌ی جنی، لنگ، به دزدی‌رفته‌ها، آذر ماه آخر پائیز از ابراهیم گلستان آورده شده است.

در بخش دوم کتاب نشانه‌شناسی و نقد داستان‌های بچه‌ی ‌مردم، گلدسته‌ها و فلک، جشن فرخنده، زن زیادی، نون و القلم، سنگی بر گوری، نفرین زمین از جلال آل احمد آورده شده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید