عمار ياسر پيشاهنگ اسلام و پرچمدار علي عليه‌السلام
۱۴۰۰-۰۶-۲۵
9 صفر، شهادت عمار بن یاسر
عمار ياسر پيشاهنگ اسلام و پرچمدار علي عليه‌السلام
این کتاب، معرفی ابعادی از زندگانی، شخصیت و فضایل عماربن یاسر و حمایت همه جانبه وی از پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) است.

 

نویسنده کتاب «عمار ياسر پيشاهنگ اسلام و پرچمدار علي عليه‌السلام» صدرالدین شرف الدین است و کتاب توسط غلامرضا سعیدی ترجمه شده است. انتشارات کلبه شروق در سال 1393 این کتاب را چاپ نموده است.

این کتاب به قلم توانای یکی از بزرگترین شخصیت‌های ادبی و فرهنگی عرب( به نام حلیف مخزوم) نوشته شده است.

امتیازی که این اثر ادبی و تاریخی بی‌نظیر دارد این است که علاوه بر تصویر دقیق چهره تابناک این مرد بزرگ تاریخ (عمار یاسر) با هنرمندی تمام، بسیاری از نکات و رموز حساس و مهم تاریخ درخشان اسلام را با قلمی سحرآمیز تا پایان جنگ صفین به صورت غیر قابل وصفی نقاشی و تشریح می‌کند و حقایق تاریخ را با روشنایی تمام در دسترس مطالعه می‌گذارد.

محتویات این کتاب نفیس منحصر در نقل صحیح ، تشریح دقیق حوادث، تقابل دو منطق حق و باطل، برخورد منافع و مصالح افراد و احزاب گوناگون و بازی‌های نفاق‌آمیز سیاسی رایج هر عصر و زمان نیست؛ بلکه شامل درس‌هایی است از فلسفه تاریخ براساس روانشناسی، تجزیه و تحلیل دقیق مسایل اجتماعی و استنتاج از حوادث براساس جدیدترین مبانی روانشناسی و سنجش با دقیق‌ترین موازین و مقیاس‌های سوسیولژی، یا علم الاجتماع که به نحو بی‌سابقه‌ای همه جریانات و حوادث دوران صدر اسلام را با موشکافی‌های خاصی مورد بررسی قرار داده و با استفاده از منابع اهل سنت و جماعت؛ تاریخ تحقیقی آموزنده و مفیدی به وجود آورده که مورد استفاده همه طبقات خواهد بود.

از جمله موضوعات مطرح شده در کتاب می‌توان اوضاع مکه، مجلس شورای قریش، روز خندق، روز سقیفه، روز یمامه، عمار در دوران عثمان و موارد دیگر را نام برد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید