چتر حمایت مطالعاتی آستان قدس رضوی بر گستره خراسان
۱۴۰۰-۱۲-۱۲
با تلاش کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها صورت گرفت:
چتر حمایت مطالعاتی آستان قدس رضوی بر گستره خراسان
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها، با ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه مطالعه و کتابخانه سیار امکان دسترسی به منابع مطالعاتی در بخش‌های مختلف شهرستان‌ها را فراهم آوردند.

 

به گزارش گنجینه رضوی، علی اصغر کهن؛ رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها، به راه‌اندازی 24 ایستگاه مطالعاتی در مراکز مختلف آموزشی، فرهنگی خدماتی و اجتماعی برخی شهرستان‌های خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی از ابتدای سال تا کنون اشاره کرد.
وی این اقدام را که با همکاری و تلاش کتابداران کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی صورت گرفته تلاشی در راستای توسعه سرانه مطالعه و تسهیل دسترسی عموم افراد جامعه به منابع مطلوب عنوان کرد.
کهن، پایگاه انتقال خون، فرماندهی سپاه پاسداران، فرماندهی نیروی انتظامی، پادگان پدافند هوایی شهید علایی، مجتمع فرهنگی امامزاده سلطان احمد(ع)، مدرسه شهید غفاری و دوستدار، روستای دیسفان شهرک بهلول بیلند و روستای زیرجان را از جمله اماکنی عنوان کرد که در شهرستان گناباد و روشناوند به ایستگاه مطالعاتی مجهز شدند.
وی همچنین به تجهیزخانه دختران حضرت ولی عصر (عج) بیرجند به ایستگاه مطالعاتی اشاره داشت که با توجه به عدم تردد اعضای موسسه در جامعه تامین منابع آن به صورت ماهانه توسط پرسنل کتابخانه انجام می‌شود.
مزار دره شیخان، اداره کل ورزش و جوانان، دبیرستان قائم شهرستان خاش سیستان و بلوچستان، دبیرستان امیرکبیر و موسسه خیریه قمر بنی‌هاشم شهرستان بیرجند از دیگر مراکز مجهز شده به ایستگاه مطالعاتی بود که وی به آن اشاره کرد.
کهن به ایجاد کتابخانه‌های سیار در کنار ایستگاه های مطالعاتی در روستاهای دور افتاده برخی از شهرستان‌های خراسان اشاره کرد و فعال کردن کتابخانه‌های سیار را ایجاد فرصتی برای دسترسی برابر همه اقشار جامعه به کتاب دانست.
وی، کتابخانه سیار شهید رمقی، شهید مالکی، شهید رنجکش، شهید فرهمند، شهید کریمی و شهید محمدی که برای تسهیل دسترسی اهالی روستای میراحمد، قوش‌چاکر، یازتپه، کندکلی، کچولی، تام‌رسول و ابراهیم آباد از روستاهای دور افتاده شهرستان سرخس که از شهر فاصله زیادی دارند را از جمله کتابخانه‌های سیار فعال برشمرد که در راستای تسهیل دسترسی به منابع مورد نیاز دانش‌آموزان و منابع مطالعاتی مورد نیاز اهالی منطقه ایجاد شده است.
کهن تصریح کرد: در مجموع قریب به 3 هزار جلد از منابع مطالعاتی با موضوعات متنوع دینی، اجتماعی، رمان، آموزشی و سایر موضوعات در این ایستگاه‌های مطالعاتی در دسترس عموم قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید