نمايش آثار نظامي در كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي
۱۴۰۰-۱۲-۱۹
به بهانه بزرگداشت حكيم نظامي گنجوي؛
نمايش آثار نظامي در كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي
مجموعه‌اي از آثار ارزشمند نظامي گنجوي در کتابخانه مرکزی و كتابخانه‌هاي وابسته به آستان قدس رضوي در سطح شهرمشهد و شهرستان‌ها در هفته گرامي‌داشت اين حكيم فرزانه تاريخ ادبيات ايران به نمايش گذاشته شد.

 

به گزارش گنجينه رضوي، كتابخانه‌هايي چون مجتمع فرهنگي و کتابخانه‌های امام رضا(ع) درگز، كرمانشاه، بیرجند، تربت حيدريه، اهواز، کتابخانه آيت‌الله بروجردي شهرستان بروجرد و در مشهد كتابخانه مسجدالرضا(ع)، آيت‌الله شيخ مجتبي قزويني بخشي از كتابخانه‌هاي وابسته به آستان قدس رضوي هستند كه به مدت يك هفته نسبت به برپايي اين نمايشگاه‌ها اقدام كردند.
  معرفي بهتر حکیم نظامي و مقابله با تحريف فرهنگي در خصوص اين شاعر و داستان‌سراي بزرگ ايراني، افزايش سطح آگاهي مراجعان نسبت به مفاخر و متون كهن زبان فارسي و ترويج فرهنگ كتابخواني از جمله اهدافی است که با برگزاری نمایشگاه دنبال می‌شود
 «شرف‌نامه»، «هفت پيكر»، «پيرگنجه»، «گنج‌نامه حكمت»، «مخزن الاسرار»، «آواري عشق»، «هفت پيكر نظامي»، «خسرو و شيرين» و «جادوي سخن» از جمله آثار به نمايش گذاشته در اين نمايشگاه‌ها است.
«نظامی گنجوی: استاد الشعراء»، «حكيم گنجه»، «آرمانشهر زيبايي»، «بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی» نام برخی از نمایشگاه‌های برگزار شده در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی است که برخی از آنها به معرفي آثار اين شاعر بزرگ در كانال‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي نیز پرداخته‌اند.
گفتني است؛ از سال 95 و با تصويب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مقرر شد روز 21 اسفند به نام روز بزرگداشت نظامي گنجوي نامگذاري شود.
   

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید