برپایی نمایشگاه کتاب شهادت جوادالائمه در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی
۱۴۰۱-۰۴-۰۹
به همت کتابداران کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی صورت گرفت:
برپایی نمایشگاه کتاب شهادت جوادالائمه در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با سالروز شهادت امام جواد الائمه به برگزاری نمایشگاه حضوری مجازی کتاب و نرم افزار اقدام کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، اعتلاي مفاهيم ديني، ترويج فرهنگ كتاب وكتابخواني، آشنایی مراجعان با زندگینامه  اهل بیت(ع) و معرفي منابع با اين موضوعات از جمله اهدافی است که از برگزاری این نمایشگاه مناسبتی دنبال می شود.
پرسش‌هاي مردم و پاسخ‌هاي امام جواد از احمد قاضي زاهدي، كرامات امام محمد تقي (ع) و امام علي النقي(ع) از حاج علي ابراهيمي، مظلوميت امام جواد (ع) از علي راجي، نهمين خورشيد ولايت از مهدي قرباني،كتابشناسي توصيفي امام جواد(ع) از فاطمه فخري، تحليلي از زندگاني و دوران  امام محمد تقي (ع) از فضل الله صلواتي، هشت قصه از امام جواد (ع) براي بچه‌ها از حسين فتاحي منتخب عناوینی است که در این نمایشگاه‌ها در معرض بازدید قرار گرفته است.
کتابخانه‌های حاج شیخ مجتبی قزوینی، کتابخانه امام رضا(ع) تربت حیدریه کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند وكتابخانه امام رضا(ع) كرمانشاه از جمله کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی هستند که به برگزاری نمايشگاه كتاب با عناوین جواد‌الائمه (ع)، سرچشمه جود و جوان الائمه اقدام کردند.
در کتاب جوانترين امام سمبل جوانان؛ پرتويی از زندگاني امام جواد(ع) از مهدي احدي به عنوان یکی از منابع معرفی شده به مخاطبان، نويسنده در ابتدا زندگي این امام همام را در دوران کودکی با سه محور عامل وراثت، آموزش و پرورش و محيط ارزیابی می‌کند و  در ادامه سيره عملي ايشان را در عناويني چون رفتار با خانواده و نقش پدر در تربيت فرزند، كودكي كه درس به بزرگسالان آموخت، دوران زندگي با ام‌فضل، سيره سياسي امام (ع) و گفتارهاي كوتاه از ايشان مورد بررسي قرار مي‌دهد و در انتها به واقعه شهادت ایشان اشاره دارد.
همچنین کتاب پرسشهاي مردم و پاسخهاي امام جواد(ع) اثر احمد قاضي زاهدي و ترجمه محمد حسين رحيميان به پرسش های مطرح شده از سوی مردم و پاسخ های ایشان اشاره دارد که خود گنجينه عظيمي به شمار مي رود كه مي‌تواند پاسخ بسياري از ابهامات مسلمانان باشد.
توحيد و يگانه پرستي، فضايل و برتري‌هاي امام جواد(ع)، معجزات ايشان، آخرالزمان و امام مهدي(عج)، ايمان و كفر، آداب اخلاقي، قرآن كريم، طب و مسايل پزشكي و در نهايت برخي از احكام الهي از جمله محورهای پرسش و پاسخ‌های امام در این کتاب است.
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی هم راستا با اهداف سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با برگزاری نمایشگاه در مناسبت‌های ملی و مذهبی تلاش دارد تا در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه هدفمند گام بردارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید